به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، گفت: تاکنون 768 واحد صنعتی و کشاورزی استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ چهار هزار و 157 میلیارد ریال شدند که از این تعداد 188 واحد صنعتی به مبلغ سه هزار و 148 میلیارد ریال و 580 واحد کشاورزی به مبلغ هزار و هشت میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
اسودی خاطرنشان کرد: در پنجاه و چهار جلسه قبلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، مشکلات 357 واحد بررسی شد که 861 مصوبه به همراه داشت، تاکنون 52 درصد مصوبات این کارگروه عملیاتی شده و 48 درصد نیز در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه در قالب طرح کمک دولت تدبیر و امید برای خروج چرخه تولید کشور از رکود، تعداد 2 هزار و 549 واحد تولیدی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، گفت: پس از بررسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، پرونده هزار و 803 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ هشت هزار و 524 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: از واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک در استان 468 واحد صنعتی به مبلغ 6 هزار و 252 میلیارد ریال و هزار و 335 واحد کشاورزی به مبلغ 2 هزار و 271 میلیارد ریال بوده است.
در این نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، مشکلات سه واحد تولیدی در امور بانکی، دستگاه‌های دولتی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و امور زیربنایی بررسی شد.
به گزارش ایرنا، امروز استاندار سمنان به همراه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از یک واحد تولیدی در شهرستان سمنان بازدید کردند، این بازدید به منظور اهداف اقتصاد مقاومتی و برای رفع موانع تولید و رونق اقتصادی، از شرکت تولیدی الگانت در سمنان انجام و مسایل و مشکلات این واحد بررسی شد.
شرکت الگانت با سرمایه گذاری حدود 700 میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه 11 میلیون متر مربع پارچه پرده ای، 660 هزار متر مربع پارچه پرده ای گلدوزی شده، 600 تن نخ فانتزی و هزار تن تابندگی نخ را دارد، این واحد تولیدی از واحدهای بسیار فعال ، معتبر و اشتغالزا در استان سمنان است و با کشور ترکیه مشارکت اقتصادی دارد و توانسته زمینه اشتغال حدود 230 نفر را فراهم کند.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و دولت یازدهم برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی تولید داخلی با توجه به رهنمودهای رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، ارایه تسهیلات رونق تولید را از سال 95 درنظر گرفت.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.