به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مهندس سید علی اکبر صباغ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان ومجری نشست ، با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست اظهار داشت : سرمایه گذاری در حوزه انرژی در راستای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده موجب رشد تولید و افزایش اشتغال می گردد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به بستر مناسب استان درسرمایه گذاری درحوزه انرژی گفت : هرچند در استان سمنان اقدامات خوبی درتوسعه زیر ساخت انجام گرفته ولی با شرایط خوب اقلیمی و جغرافیایی این استان می توان از تمامی قابلیت های آن بنحو شایسته ای بهره مند شد. وی تولید انرژی الکتریکی دراستان سمنان را درحال حاضر 500مگاوات عنوان نمود وافزود : با وجود دو نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان و شاهرود، مقدار مصرف انرژی الکتریکی دراستان تأمین گردیده است ولی با توجه به محدودیت ها و معایب این نیروگاه ها می توان در بخش انرژی های تجدید پذیر و احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی اقدامات مناسبی را به عمل آورد .
مهندس سید علی اکبر صباغ با اشاره به تفاهم نامه احداث نیروگاههای تجدید پذیر سرمایه گذاران بخش خصوصی با شرکت برق منطقه ای سمنان گفت : ارزش سرمایه گذاری این تفاهم نامه ها 850 میلیون یورو می باشد .
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان تعداد متقاضیان تولید انرژی خورشیدی در سال گذشته را 54 متقاضی برشمرد و بیان داشت : حجم تقاضای این متقاضیان در مجموع 1/1463 مگاوات می باشد که با میزان سرمایه گذاری 73155 میلیارد ریال ، منجر به عقد قرارداد خرید تضمینی برق70 مگاوات گردیده است . وی همچنین تعداد متقاضیان نیروگاه بادی در استان سمنان را 10 متقاضی و متقاضیان تولید انرژی برق آبی و زیست توده را دو متقاضی دانست و گفت : با اهتمام و توجهی که در مدیران ارشد استانی و نیز وزارت نیرو در سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی های نو می باشد ، زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در انرژی های تجدید پذیر فراهم گشته است

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625723
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.