به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌رضا تقوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات در استان سمنان با اشاره به برخی نکات راهبردی درباره‌ی تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار داشت: اقتصاد مردمی یکی راهبرد مهم برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و دولت باید نسبت به مردمی کردن اقتصاد در کشور اهتمام ویژه‌ای بورزند.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد دولتی در نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران پیش روی ندارد افزود: دولت باید با حمایت از مردم و ارائه تسهیلات بانکی با کمترین سود ممکن از مردم برای ورود به فعالیت‌های اقتصادی در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال دعوت و حمایت کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اهداف بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم تغییر کرده خاطرنشان کرد: اهداف ارائه تسهیلات بانکی باید با اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منطبق باشد اما اکنون تسهیلات بانکی با سود بالا در تضاد با اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال گفت: دشمنان برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر جنگ افکار به جنگ اقتصادی با ایران می‌پردازد و سعی دارد با تحریم‌های متعدد مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد کنند.

تقوی گفت: طرح اقتصاد مقاومتی یک طرح جامعه و هدف‌دار است که با تحقق آن در جنگ اقتصاد ایران پیروز آن میدان می‌شود.

وی با تأکید براینکه هدف‌گذاری در تمام فعالیت‌های نظام باید با اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منطبق باشد خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید تمامی قوانین و طرح‌هایی که در مجلس مصوب می‌شود را با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و راهبردهای تحقق آن به مرحله تصویب برساند و هیچ طرح اقتصادی خارج از این اهداف تصویب نشود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ساخت ماهواره، رونق چرخه صنعت هسته‌ای، تکثیر سلول‌های بنیادی را از مهم‌ترین فعالیت‌های کشور در شرایط سخت تحریم دانست و گفت: دولت موظف است کشور را در مقابل هرگونه تهدید و تحریمی حفظ کند و راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی در این عرصه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

تقوی خودباوری و خوداتکایی را اولین گام برای عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: باید نیروهای انسانی و تولیدات داخلی را باور کنیم و با حمایت از آنان مانع از بیکاری کارگران ایرانی و تعطیلی واحدهای تولیدی شویم.

وی از وجود سرمایه‌های انباشته‌شده در بانک‌ها خبرداد و گفت: با بهره‌گیری از این سرمایه‌ها و تزریق نقدینگی به واحدهای نیمه فعال تولیدی می‌توان کسری بودجه را جبران کرد و به تولید و اشتغال رونق بخشید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیریت جهادی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و انرژی و رونق تولید از مهم‌ترین گام‌های راهبردی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه امسال خاطرنشان کرد: همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید در تلاش برای دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات باشند.

تقوی انتخابات را مصداق بارزی از وحدت مردم ایران عنوان کرد و گفت: حفظ امنیت سیاسی در جامعه، حفظ آرامش مردم، برگزاری انتخاباتی شکوهمند و سالم را در اولویت اهداف احزاب و گروه‌های سیاسی قرار دهید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625476
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.