به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز بعدازظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی اظهار داشت: فروردین‌ماه امسال 20 تفاهم‌نامه برای ساخت مولد و تأسیس نیروگاه برق با حضور معاون وزیر نیرو در سمنان منعقد شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای این تفاهم‌نامه‌ها در استان خاطرنشان کرد: اعتبار این تفاهم‌نامه‌ها برابر با هزار میلیارد تومان است که می‌تواند ظرفیت خوبی را برای اشتغال‌زایی و تولید ایجاد کند.

استاندار سمنان با تأکید بر نقش ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد رونق تولید و افزایش اشتغال گفت: دولت برای رفع موانع تولید و مشکلات سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در سال جدید طرح‌ها و برنامه‌های جدیدی را در دستور کار دارد که با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیاری از مشکلات در سال 96 رفع می‌شود.

وی تلاش و همکاری همه مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی در استان خواستار شد و افزود: احترام و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان قرار گیرد و دغدغه آنان رفع مشکلات سرمایه‌گذاران باشد.

خباز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید بیان کرد: استان سمنان در سه سال اخیر اقدامات مؤثری در راستای رونق بخشی به اقتصاد و چرخه تولید برداشت که انعقاد تفاهم‌نامه‌های اخیر را می‌توان مصداق بارزی از آن دانست.

وی از پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی نیمه فعال خبر داد و گفت: تاکنون 776 واحد تولیدی از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند که تعداد 188 واحد در بخش صنعتی و 578 واحد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

استاندار سمنان تصریح کرد: جمع مبلغ تسهیلات رونق تولید در استان سمنان چهار هزار و 121 میلیارد ریال است که سه هزار و 113 میلیارد ریال از آن به واحدهای صنعتی و هزار و هفت میلیارد ریال از آن به واحدهای کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش تسنیم، محمد همتیان معاون استاندار، سید عباس دانایی فرماندار سمنان، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سعید طاهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان سمنان حضور داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625475
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.