به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در نمازجمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر ،افزود: شورای نگهبان نهاد انقلابی است که دارای ٢ وظیفه اصلی صیانت از اسلامیت نظام و صیانت از سلامت انتخابات است.
وی اظهارداشت : شورای نگهبان به دنبال برگزاری صحیح انتخابات است و اعضای این شورا، افرادی عادل و امین هستند که دینشان را برای دنیای دیگران نمی فروشند.
وی خاطرنشان کرد : افرادی که به وسیله شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت نشدند، به معنی بدی آن ها نیست، آن افراد هم خوب هستند اما صلاحیت ریاست جمهوری را نداشتند.
آیت الله شاهچراغی تاکید کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، فتنه خط قرمز نظام است و هیچ کس از این خط نمی تواند عبور کند و همه افراد باید به جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند.
وی انتخابات را یکی از افتخارات کشور و نماد مردم سالاری دینی دانست و با تاکید بر مشارکت پرشور مردم در این رویداد سیاسی ، گفت : انتخابات ایران در دنیا بی نظیر است و همه باید این امر مهم را گرامی بدارند.
امام جمعه سمنان با بیان این که آمریکا به دروغ ایران را خطر امنیت جهانی می نامد، افزود: خود آمریکا خطر اصلی است و این کشور قابل اعتماد نیست و دشمن خونی ایران است و شعار مرگ بر آمریکا باید همیشه برقرار باشد.
وی با اشاره به سالروز تاسیس نهاد سپاه، تصریح کرد : امام خمینی (ره) سال ٥٨ سپاره را تاسیس کردند تا سپاه از نظام اسلامی پاسداری کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
٧٣٤١\٦٠٢٠
*خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.