به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدی چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی بخش بیارجمند افزود:علم و دانش نیز در سایه سار کتاب و کتابخوانی به تعالی می رسد و فرد و جامعه را متحول خواهد کرد.
وی گفت: در منطقه دورافتاده ،محروم و کویری بیارجمند نسبت دسترسی مردم به کتاب و منابع مطالعاتی نسبت به شهرستان شاهرود و مرکز استان کمتر است .
امام جمعه بیارجمند تاکید کرد: توسعه و بهسازی فضای فیزیکی کتابخانه عمومی بیارجمند همراه افزایش کتاب های چاپ جدید مورد نیاز مردم در جذب بیشتر اقشار مردم به مطالعه مفید موثر است.
احمدی ادامه داد: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،اشتغال و تولید که مقام معظم رهبری آن را شعار سال 96 نام نهادند در راستای دانش ، علم ،تحقیق ،پژوهش و تبدیل آن به ثروت نهفته است که بیشتر از هرچیز به کتاب ، کتابخانه ومطالعه وابسته است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان هم در این نشست گفت: اولویت کاری این اداره کل توجه بیشتر به کتابخانه های روستایی و مناطق محروم است .
نورعلی غلامحسین نیما سماکوش افزود: کتابخوانی باید از حالت شعاری به عملیاتی تبدیل شود و مسئولان فرهنگی باید خود پیشتاز در این زمینه باشند تا جوانان بیشتر از گذشته به این مهم ترغیب شوند.
وی با بیان اینکه آثار توجه به بخش فرهنگ در درازمدت در فرد و جامعه نمایان خواهد شد و بخش زیادی از دیگر هزینه ها را کاهش می دهد ، ادامه داد: دستگاه های متولی فرهنگی در کنار هم به ایفای نقش در توسعه فرهنگ مطالعه بپردازند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت روحانیت و تبلیغ فردی ،خانوادگی و در جامعه در تحقق شعار سال بسیار موثر است.
بخشدار بیارجمند هم در این نشست گفت: کتابخانه عمومی روستای دستجرد بخش بیارجمند از قدمت بسیاری برخوردار است که بیانگر علاقه مردم این منطقه به فرهنگ مطالعه است.
روح الله کریمی با بیان اینکه روستاهای منطقه کویری و دور افتاده خارتوران با مرکز دهستان خود در روستای احمد آباد فاصله ای کمتر از 10 کیلومتر دارندو این روستا مرکز خدمات تجاری و اداری در این منطقه بشمار می رود، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات،جمعیت این روستاها را با توجه به وسعت و پراکندگی جغرافیایی در یک مجموعه محاسبه می کنند.
وی تاکید کرد: اهالی و خیران روستای احمد آباد برای احداث یک باب کتابخانه عمومی کوچک روستایی ظرف مدت کمتر از یک سال اظهار آمادگی کرده اند.
کریمی کتابخانه های عمومی در مناطق دورافتاده و محروم را بهترین مراکز فرهنگی و کتابداران آن را سزبازان جبهه فرهنگی و جنگ نرم برشمرد.
سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: با استفاده از ظرفیت بالای خیران کتابخانه ساز تجربه های خوبی در روستاهای شهرستان شاهرود به منصه ظهور رسیده است که کتابخانه عمومی روستای مغان ازاین نمونه محسوب می شود.
چند تن از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی بخش بیارجمند هم در این نشست درباره راهکارهای افزایش رویکرد مردم به مطالعه و جذب و شرکت بیشتر مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در سفر یک روزه مدیرکل کتاب کتابخانه های عمومی استان سمنان، تعدادی ازکتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان های شاهرود و میامی برخی از راهکارهای افزایش رویکرد مردم به مطالعه مفید را برگزاری جشنواره های ملی و سراسری مانند جشنواره کتابخوانی رضوی برای اقشار مختلف جامعه دانستند.
کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر بیارجمند با بیش از 20 هزار جلد کتاب در بخش های مختلف وهزار و 80 نفر عضو که 600 نفر آن عضو فعال هستند به مراجعین و اعضای خود خدمات کتابخانه ای ارائه می دهد.
7358/6167 خبرنگار سروش مولانا ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.