در این مطلب آمده است: یکی از مهم ترین رویدادهای منتسب به دموکراسی در هر کشوری برگزاری انتخابات و کرسی‌های آزاد‌اندیشی و مناظره‌های پیرو‌ آن است، اما اینکه تا چه اندازه آن انتخابات و تبعات قبل و بعد آن با چارچوب‌های آزادی اراده و مسلک دموکراسی اندیشه مطابقت دارد، امری است که باید در گذر زمان و بستر سیاسی و اجتماعی دولت‌ها آن را دنبال کرد.
در این میان کشورما که پس از گذران فراز و نشیب‌های زیادی، به نقطه‌ای رسیده که داعیه آزاداندیشی و انتخاب و آگاهی و بصیرت‌های سیاسی دارد از این قاعده انتخابات و رای مردمی‌ملت مستثنی نیست، هرچند که در مسیر برگزاری و اجرای آن و قوانین ضمیمه اش بحث‌های زیادی است.
نه تنها در ایران بلکه معمول است در هر کشوری نامزدهای انتخابات ضمن اعلام برنامه‌ها و چشم‌اندازهای حضورشان برای تصدی جایگاهی حقوقی و تبلیغات مربوط به آن، با بیان نقاط ضعف و کاستی‌های عملکردیِ رقیب، به خدشه دار کردن چهره وی می‌پردازند.
اما اینکه این خصلت و مشخصه‌ انتخاباتی تا چه قدر به واقعیت نزدیک است و به جای فرافکنی به تبیین و بصیرت بخشی می‌رسد، موردی است که باید با بررسی نتایج آرای مردمی‌ به صحت اثرگذاری اش رسید.
در عصر حاضر و این کشمکش‌های سیاسی و نظامی‌ جهانی و گسترش بی‌حد و مرز اطلاعات‌، شیوه و نمای تهمت و افترا زدن هرچند به داغ نمودن انتخابات آن منجر می‌شود اما چهره اخلاقی خوبی را به نمایش نمی‌گذارد و بیشتر مخاطبان انتخابات را نه تنها از حاکمان وقت دلسرد می‌کند بلکه از شور حضورشان درپای صندوق‌های رای هم می‌کاهد‌.
هفتم اسفند94 با وجود تمام اختلافات و تفاوت‌های عقیده ای، از هم همین مردم فهیم و با صلابت بودند که برخوردها، گفتگوها و حادثه‌ها را به کناری نهادند و با وجود زخم‌هایی که بر دلشان بود، با آنکه در عرصه سیاست، غرض ورزی برخی را می‌دانستند، برای اثبات حضورو بصیرتشان دست به حماسه ای کم سابقه زدند و در پای صندوق‌های رای خواست خودشان را انتخاب نمودند .
بنابراین، کوشش‌های یکطرفه و نااخلاقی‌های بدچهره، ره به جایی نخواهد برد جز از بین رفتن اعتمادی که بر رسانه ملی بوده است و کم شدن و از دست دادن مخاطب.
این حق حقیقی ملت است که درخواست بی طرفی و نقش تبیینی و بصیرت افزایی را از رسانه داشته باشند و این چیز زیادی هم به نظر نمی‌رسد، باشد که عملی شود و رسانه نقش اطلاع رسانی و آگاهی خود را در انتخابات به خوبی ایفا کند.
انتظار می‌رود در پایان انتخابات ریاست جمهوری، فردی که با رای اکثریتی مردم منتخب می‌شود، شعارهای تبلیغاتی و برنامه‌هایش را فراموش نکند و قبل از آغاز کار، به این باور برسد که تکیه بر مسند ریاست جمهوری این کشور از صدقه مهربانی و بلوغ فکری مردمی‌است که برای رفاه، آزادی، امنیت و در یک کلام آرامش به وی رای داده اند و به یاد داشته باشد که این مسند سیاست و دولت و قانون وفا نخواهد کرد مگر به صداقت درعملکرد و نیکنامی‌اش .
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.