به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه کارگروه رفع موانع تولید اظهار داشت: تاکنون 766 واحد تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و همواره این واحدها موردبررسی هیئت نظارت در استانداری هستند تا از روند انجام تعهدات این واحدها مطلع شویم.

وی افزود: میانگین تحقق تعهدات مدیران برخی شرکت‌های تولیدی، پس از دریافت تسهیلات رونق تولید تاکنون 64 درصد در بخش اشتغال‌زایی پیش‌بینی‌ شده است.

استاندار سمنان با تأکید بر اهمیت روند نظارت در ارائه تسهیلات رونق تولید خاطرنشان کرد: پس از پرداخت تسهیلات به این واحدها روند نظارت و بازرسی اجرا می‌شود که تاکنون 71 درصد از واحدهای صنعتی و 64 درصد از واحدهای کشاورزی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.

وی نظارت بر واحدهای تولیدی را یک اصل مهم برای تحقق اهداف طرح تسهیلات رونق تولید دانست و گفت: اشتغال‌زایی در ارائه تسهیلات رونق تولید یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح است که مدیران واحدهای تولیدی پس از دریافت آن باید اعتبار دریافتی را در راستای تولید و اشتغال هزینه کنند و گزارش نتایج به‌دست‌آمده را به کارگروه رفع موانع تولید ارائه دهند.

خباز با اشاره به اینکه طرح‌های تسهیلات زودبازده در گذشته اجرا می‌شد تصریح کرد: عده‌ای علی‌رغم دریافت تسهیلات اعتبار دریافتی را در مسیر اشتغال‌زایی و رونق تولید هزینه نمی‌کردند و پس از مدتی واحد تولیدی با ورشکستگی و بیکاری تعداد بیشتری از کارگران مواجه می‌شد.

وی طرح تسهیلات رونق تولید را یک گام مهم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: استان سمنان در حال حاضر رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری را در کشور نسبت به سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

استاندار سمنان پیشرفت 64 درصدی اشتغال‌زایی از سوی واحدهای تولیدی که تسهیلات رونق تولید را دریافت کردند یکی از مصداق‌های بارز کاهش بیکاری در استان سمنان عنوان کرد و گفت: اشتغال‌زایی گسترده و جذب جمعیت از سایر استان‌های همسایه به‌منظور یافتن کار در سمنان از اهداف والای استانداری در سال جدید است.

وی با بیان اینکه تاکنون به 766 واحد تسهیلات رونق تولید پرداخت‌شده اذعان کرد: 587 واحد کشاورزی در استان سمنان از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند که مبلغ هزار و هفت میلیارد ریال به آنان پرداخت‌شده است.

خباز از پرداخت تسهیلات رونق تولید به 188 واحد صنعتی در استان سمنان خبر داد و گفت: سه هزار و 113 میلیارد ریال به این واحدها پرداخت‌شده است و نظارت‌های انجام‌شده بر این واحدها حاکی از موفقیت آنان در پیشبرد اهداف تسهیلات رونق تولید در راستای اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618935
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.