علی اصغرمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال اجرای سامانه تحت فشار برای یکهزارو155هکتارازاراضی کشاورزی میامی مصوب شد که در 645هکتار اجرا گردید.
وی با اشاره به اهمیت سامانه آبیاری تحت فشار و صرفه جوئی درمصرف آب گفت: تاکنون بیش ازیکهزارهکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
مدیرجهادکشاورزی میامی خاطرنشان کرد: طرح های آبیاری تحت فشار بسته به کیفیت آب و میزان رسوب اجرا می شود و پیش از اجرای هر طرح، آب مصرفی برای تعیین ویژگی های آن بررسی آزمایشگاهی می شود.
جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، امکانپذیر شدن آبیاری در اراضی شیبدار، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک، کاهش آفات و امراض، سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه از مزایای آبیاری به روش تحت فشار است و با اجرای این سامانه علاوه بر افزایش متوسط بهره‌ وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.
شهرستان میامی بابرخورداری ازآب وهوای مساعدو منابع آبی فراوان و خاک حاصلخیز یکی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقندو دیگر محصولات در استان سمنان می باشد.
سه هزار هکتار باغات شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،بطوریکه سالانه بالغ بر 2هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
با توجه به حجم بالای تولید محصولات باغی در شهرستان میامی ، احداث تاسیسات بسته بندی برای افزایش درآمد باغداران و اشتغال بیشتر جوانان ضروریست.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.