به گزارش ایرنا، علیرضا زمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به آغاز اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستای هدف گردشگری کشور از امروز، گفت: بر اساس این طرح، زیرساخت‌های گردشگری، میراث های فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا در زمینه ایجاد اشتغال پایدار بررسی می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در 2 روستای چاشم و ابر در استان سمنان، ادامه داد: کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی به اتفاق معاونت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اداره کل استان سمنان، از امروز ظرفیت تولید و اشتغال در ٢ روستای هدف گردشگری ابر شاهرود و چاشم مهدیشهر در استان سمنان را ارزیابی می کنند.
زمانی، هدف از اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال را تحقق شعار سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال عنوان کرد و افزود: شناسایی استعدادها و قابلیت های روستاهای هدف گردشگری و فراهم کردن زمینه میزبانی شایسته مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری و افزایش اشتغال و تولید صنایع دستی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
مسوول حوزه گردشگری طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان های تهران، قزوین، البرز و سمنان گفت: پس از بازدید کارشناسان سازمان و معاونت های استانی از روستاهای هدف گردشگری، جلساتی با بخشداران، فرمانداران و دهیاران در شهرستان ها و روستاها برای بررسی موانع و مشکلات روستاها در زمینه رشد و توسعه گردشگری برگزار می شود.
وی افزود: ارایه راهکار به روستاها در زمینه راه اندازی و تجهیز اقامتگاه های بوم گردی، رونق صنایع دستی، بهره برداری از ظرفیت های تاریخی موجود از جمله آب انبارها و حمام های بدون استفاده، ایجاد فضاهای پذیرایی، تفریحی، تورگردانی و ایجاد آگاهی و انگیزه در جوامع محلی برای بهسازی و بهره برداری از آثار تاریخی برای جذب گردشگر و افزایش اشتغال پایدار و تولید، از جمله دستاوردهای اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال خواهد بود.
مسوول حوزه گردشگری طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان های تهران، قزوین، البرز و سمنان گفت: در سال‌ها گذشته، هزار و 100 روستای هدف‌گردشگری شناسایی و معین شدند، برای اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال 500 روستا انتخاب شدند که مقبول هر سه حوزه در سازمان قرار گرفتند، در گام بعدی 73 روستا که در حوزه مأموریت‌های سه‌گانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های مناسبی دارند شناسایی و برای اجرای این طرح انتخاب شدند.
در استان سمنان تاکنون 42 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است.
روستای هدف گردشگری چاشم در فاصله 24 کیلومتری شمال بخش شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر و 49 کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا ، در کنار کوهستان با چشم اندازهای طبیعی واقع شده است.
روستای هدف گردشگری ابر نیز در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود- آزادشهر محور ارتباطی استان سمنان و گلستان قرار دارد، این روستای پلکانی جاذبه های فراوانی از جمله جنگل ابر و مراتع ییلاقی دارد.
٧٣٤١/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.