به گزارش ایرنا، اولین دوره آموزشی بازرسین و سربازرسین دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، روز شنبه با حضور روسای هیئت بازرسی این سه شهرستان و بیش از 48 بازرس و سربازرس در فرهنگ سرای کومش سمنان برگزار شد.
این دوره درباره هم افزایی و آشنایی بازرسان و سربازرسان شعبه های اخذ رای با شرح وظایف اعضای شعب و روند اجرایی اخذ رای و همچنین تقویت اثربخشی شبکه بازرسی انتخابات برای برگزاری انتخاباتی قانون‌مند برگزار شد.
رئیس هیات بازرسی شهرستان سمنان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلای مبنی به قانون مداری و رعایت اصل بی طرفی در انتخابات حفاظت و صیانت از حقوق و آرای مردم را وظیفه بازرسان عنوان کرد.
مهدی صمیمیان گفت: بیشتر افراد معرفی شده در امر بازرسی انتخابات در مرکز حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه، دارای تجربه در برگزاری چندین دوره انتخابات هستند و تا حدودی تسلط بر قوانین مرتبط را دارند.
رئیس هیات بازرسی شهرستان سمنان گفت: اعلام به موقع تخلفات به هیات بازرسی، تسلط کامل به قانون انتخابات، حضور کامل در شعبه، دخالت نکردن در امور اجرایی و نظارتی و مستندسازی وقایع و ثبت گزارشات بخشی از وظایف بازرسان است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان سمنان راه می یابند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.