سرهنگ حمید دامغانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: نمایش فصل شیدایی در نخستین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی این شهرستان در سال جاری، به اجرا در می آید.
وی با اشاره به پیش بینی حضور هفت تا 10 هزار تماشاگر در هر شب برای دیدن این نمایش، افزود: در طول این 10 شب نمایش هایی با موضوع های شهادت، دفاع مقدس، داعش، معضل های فرهنگی و اجتماعی اجرا می شود.
دامغانی با بیان اینکه به جز بازیگران اصلی گروه مهنا، حدود 100 بازیگر دیگر برای اجرای نمایش ها از شاهرود تامین شده اند، ابراز داشت: شاهرود نخستین شهر غیر از مراکز استان ها است که این گروه هنری برای اجرا در آن حضور می یابند.
دبیر دو سالانه اجلاسیه شهدای شاهرود درباره این برنامه فرهنگی نیز گفت: اجلاسیه شهدا رویدادی بزرگ است که اجرای آن با همکاری دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی ممکن می شود و با توجه به تجربه موفق برپایی اجلاسیه شهدای شاهرود در سال 94، بار دیگر مسوولان شهرستان برای کمک به این اجرای این برنامه همدل شدند.
دامغانی یادآور شد: عشق و دلدادگی به انقلاب و شهدا، مردم را نیز به صورت خودجوش پای کار آورده و می توان از هم اکنون پیش بینی استقبال بی نظیری از سراسر استان داشت.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که مشارکت مردمی تاثیر بسیاری در کاهش آسیب های اجتماعی و حل بسیاری از مشکلات فرهنگی دارد.
دامغانی اضافه کرد: نمایشگاهی نیز برای معرفی توانمندی ها، یادآوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس و رشادت های فرزندان انقلاب و آشنایی با موضوعات فرهنگی در دنیای امروز در کنار اجرای نمایش، برپا می شود.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود همچنین با اشاره به راه اندازی وب سایت دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود به نشانی www.mabareaseman.ir، گفت: نشست خبری پیرامون این اجلاسیه در هفته جاری برگزار شده و جزئیات بیشتری در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.
نخستین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود، از چهارم اردیبهشت به مدت 10 شب، در میدان حسینی شاهرود برگزار می شود. در هفته گذشته مسوولان شهرستان همچون امام جمعه شاهرود به عنوان رییس ستاد اجلاسیه و فرماندار شهرستان به عنوان جانشین این ستاد، از محل برگزاری آن بازدید کردند. نماینده ولی فقیه در استان نیز روز گذشته در حاشیه سفر خود به شاهرود، با حضور در این محل، در جریان روند کارها قرار گرفت.
سال 94 نیز اجلاسیه بیش از یک هزار شهید شهرستان شاهرود به مدت سه شب در مصلی پیامبر اعظم (ص) برگزار شده و رییس مجلس شورای اسلامی یکی از سخن رانان و مهمان ویژه این اجلاسیه بود. برپایی نمایشگاهی با محوریت دفاع مقدس و شهدا، جنگ نرم و خانواده نیز از برنامه های آن بود.
نیمی از شهدای استان سمنان، متعلق به این شاهرود هستند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان **انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.