به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسین اجاقی عصر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران امسال سال پرترافیکی را خواهد داشت.

وی حضور تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات کشورهای اسلامی که در باکو آذربایجان برگزار می‌شود خبر داد و افزود: این مسابقات از اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پس‌ازآن نیز بلافاصله مسابقات جهانی و یونیورسیاد را خواهیم داشت و تمریناتمان برای آن آغاز می‌شود عنوان کرد: مسابقات یونیورسیاد در تایوان برگزار ‌می‌شود

اجاقی با اشاره به اینکه برای نخستین بار رشته ووشو به مسابقات ورزشی دانشجویان جهان راه پیداکرده است خاطرنشان کرد: تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات نیز حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه ملی پوشان ووشوی جمهوری اسلامی ایران پس‌ازآن نیز مسابقات جهانی روسیه را پیش رو خواهند داشت که در کازان روسیه برگزار ‌می‌شود افزود: در ادامه آن نیز مسابقات جوانان آسیا با حضور تیم ملی جوانان ووشوی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه برای هرکدام از این مسابقات اردوهای 3 تا 4 ماهه پیش‌بینی‌شده است عنوان کرد: مسابقات ووشو جهانی و مسابقات یونیورسیاد مهم‌ترین مسابقات پیش روی تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران در سال 96 است؛ چراکه مسابقات یونیورسیاد هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود.

اجاقی با اشاره به اینکه برای این مسابقات چیزی نزدیک به هشت مرحله اردوی آمادگی برای تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده‌شده است اضافه کرد: برای مسابقات کشورهای اسلامی نیز سه مرحله اردو تدارک دیده‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این اردوهای آمادگی اضافه کرد: همه این اردوها در محل آکادمی ووشو در استادیوم آزادی تهران برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مسابقات کشورهای اسلامی نیز برای کمیته ملی المپیک فدراسیون ووشو و جمهوری اسلامی ایران مهم است افزود: 30 تا 40 کشور اسلامی در این مسابقات حضور می‌یابند و باهم در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

اجاقی با اشاره به اینکه در مسابقات کشورهای اسلامی رشته ووشو تنها در بخش ساندای مردان بزرگ برگزار می‌شود اضافه کرد: رشته تالوی آقایان و نیز بخش‌های ساندا و تالوی بانوان در این مسابقات برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران در 6 وزن این مسابقات حضور خواهند اضافه کرد: معین حاجی‌زاده در وزن 52 کیلوگرم، مهدی محمدی در وزن 56 کیلوگرم، عرفان آهنگریان در وزن 60 کیلوگرم، فرود ظفری در وزن 65 کیلوگرم، سعید فاضلی در وزن 70 کیلوگرم و یزدان میرزایی در وزن 75 کیلوگرم برای تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات به میدان می‌رود.

به گفته سرمربی تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران، اسامی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی کشورهای اسلامی نهایی شده است و از این نفرات یزدان میرزایی و فرود ظفری در جمع تیم ملی ووشوی ایران حاضر در مسابقات جام پارس حضور دارند.

اجاقی با اشاره به اینکه سالن برگزاری مسابقات بسیار خوب بوده و امکانات خوبی برای آن در سمنان مهیا شده است؛ ابراز امیدواری کرد تا مسابقات خوبی به میزبانی شهر سمنان برگزار شود.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات بانوان جام پارس با حضور 13 کشور دنیا و درمجموع 15 تیم ووشو در سمنان برگزار می‌شود اضافه کرد: این مسابقات می‌تواند محک خوبی برای اعضای تیم ملی ایران و درواقع می‌تواند یک اردوی تدارکاتی خوب برای ما باشد.

سرمربی تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: اعتبار وجه جمهوری اسلامی ایران باوجود چنین مسابقاتی افزایش خواهد یافت؛ چراکه کشورهای زیادی بین مسابقات آمده و درگیر آن می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615944
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.