فرزاد فتاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تدبیر دولت تدبیر و امید و تلاش نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب، از محل درآمد 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده، 80 درصد از این مقدار اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه کاره ورزشی استان سمنان استفاده می شود.
وی با اشاره به این که 26 طرح نیمه کاره عمرانی ورزش در استان سمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این طرح ها در 2 دسته ملی و استانی از پیشرفت ساخت 20 تا 70 درصد برخوردار است.
فتاحی با اشاره به این که در پایان برنامه چهارم توسعه هدفگذاری سرانه ورزش برای هر نفر یک متر مربع و در پایان برنامه پنجم توسعه یک متر و 20 سانتی متر بود، خاطرنشان کرد: درحال حاضر فضای ورزشی استان سمنان 81 صدم متر است، اما با توجه به نیاز های استان در شرایط خوبی قرار داریم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان این که فضای اختصاصی برای همه هیات های ورزش در استان سمنان وجود ندارد، یادآورشد: این مشکل با ورود بخش خصوصی و مشارکت خیران و با تکیمل فضای نیمه کاره بر طرف خواهد شد.
وی یاد آور شد: استادیوم های پنج هزار نفری گرمسار و دامغان، 15 هزار نفری شاهرود، مجموعه ورزش جانبازان و معلولان سمنان برای تکمیل به بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: طرح آمایش از سال گذشته با حضور پژوهشگران در حال شکل گیری است تا رشته های ورزشی اولویت‌دار در شهرستانهای مختلف با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های هر منطقه مشخص شود.
فتاحی با اشاره به سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، بیان داشت: یک برنامه ریزی کوتاه مدت برای به بهره برداری رسیدن طرح های ورزشی ، برنامه میان مدت برای به بهره برداری رسیدن 26 طرح ورزش در استان و برنامه بلند مدت برای توسعه زیرساخت های ورزش های اختصاصی در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان بیان داشت: اولویت برای اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ساخت و تکمیل طرح های بالای 50 درصد پیشرفت ساخت از طریق واگذاری به بخش خصوصی است.
فتاحی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در طرح های ورزشی عمرانی در استان سمنان، افزود: دولت با ماده 27 واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی عملکرد و رویکرد مناسبی را برای حضور بخش خصوصی و علاقه مند داشته است.
وی با انتقاد از این که به نسبت سایر بخش های تولیدی، تسهیلات و یارانه کمتری به بخش ورزش اختصاص پیدا می کند، یاد آور شد: این امر باعث کندی در توسعه و تکمیل زیرساخت های ورزشی شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان داشت: 10 طرح نیمه تمام ورزشی در استان سمنان برای بخش خصوصی فراخوان داده شده و با مزیت بهره برداری 10 تا 15 ساله از سوی بخش خصوصی اجرایی و تکمیل می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به این که بیشترین فضای ورزشی مربوط به شهرستان آرادان است، اظهار داشت: با هم افزایی دستگاه دولتی و استفاده از فضای ورزشی آنان شاهد سرانه مناسبی در استان خواهیم بود.
37 هزار و 404 ورزشکارسازمان یافته در استان سمنان وجود دارد و در دولت تدبیر امید 21 طرح ورزشی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان به بهره برداری رسیده است.
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.