به گزارش ایرنا، داوود یاراحمدی چهارشنبه شب در همایش در جست و جوی حقیقت که در سرسرای بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد، بیان کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی در ابتدای هر سال، یادآوری برای هنرمندان این مرز و بوم است که هنر متعهد و انقلابی غیر از مکتب هنر برای هنر است.
وی هنر را هجرت هنرمند از نابودن به بودن در زمان اکنون خواند و گفت: طی این هجرت، هنرمند متعهد به چرایی بودن خود پاسخ می دهد و در این میان است که هنرمند وقتی به چرایی آفرینش اثرش پاسخگو می شود، به جوابی خواهد رسید که ابتدا یک روشنگری برای خود است و سپس به لذت و آرامش خواهد رسید.
رییس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه این روند سبب جاری شدن روح هنر در کالبد زمان می شود، اضافه کرد: شهید آوینی نیز در زمانی از بودن خود به بودن دیگری هجرت کرد و همین امر بود که راز ماندگاری سید اهل قلم را رقم زد.
یاراحمدی ادامه داد: بر اریکه این راز، هنر انقلاب متبلور شده و در پرتو آن قلب هر انسان حقیقت جو را به نور خود روشن می کند و اینجاست که رهبر انقلاب می فرمایند 'هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست'.
همایش در جست و جوی حقیقت 2، به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و بسیج هنرمندان شاهرود برگزار شد.
پخش کلیپ، شعر خوانی، اجرای تعزیه و تواشیح و تقدیر از هنرمندان شهرستان از جمله برنامه های این گردهمایی بود.
6379/6167خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.