به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، سردار سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه‌ای با کارکنان رسمی تیپ 12 اظهار داشت: گسترش اسلام در جهان باعث پریشانی و سردرگمی و دشمنی هر چه بیشتر دشمنان اسلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید بیشتر مراقب و مواظب دشمن بود، تصریح کرد: باید سطح آمادگی خود را از لحاظ فرهنگی، مذهبی، شخصی و نظامی ارتقا بخشیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه جبهه مقاومت امروز ما، در داخل کشور دفاع فرهنگی است و در خارج از کشور در کشورهای همسایه دفاع نظامی است گفت: ملت ایران همواره امنیت بالای این کشور را مدیون شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) است.

سردار شاهچراغی با اشاره به درپیش بودن 2 انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در آینده نزدیک افزود: با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک می‌شویم باید همانند همه دوره‌ها فقط سعی در حضور حداکثری مردم پای صندوق رأی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید در انتخابات پیش رو به شدت از جانب‌داری و طرفداری کاندیدای خاصی پرهیز کنیم.

بسیج تجار در سمنان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان بسیج اصناف استان سمنان گفت: بسیج تجار به‌عنوان بسیج فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان راه‌اندازی می‌شود.

محمد یعقوبی از راه‌اندازی بسیج تجار در اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان به‌عنوان بسیج فعالان اقتصادی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این بسیج به‌منظور ایجاد و گسترش الگوی مناسب در بین فعالان اقتصاد و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی باهدف گسترش الگوی جدید در محیط کسب کار با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی و رویکرد مقام معظم رهبری و گسترش روحیات جهادی با حضور فعالان اقتصادی دلسوز و متعهد عضو اتاق بازرگانی استان، بسیج تجار دقت عنوان و (بسیج فعالان اقتصادی استان) راه‌اندازی خواهد شد.

سرپرست سازمان بسیج اصناف استان سمنان بیان داشت: این بسیج ضمن جذب تجار و فعالان اقتصادی به امور تخصصی این قشر می‌پردازد.

اجرای برنامه‌های جهادی در ایام نوروز در محله اسلامی شهید بهشتی شاهرود

مسئول قرارگاه جهادی طه بسیج دانشجویی شاهرود گفت: در طول ایام نوروز فعالیت‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و عمرانی به مردم محله اسلامی شهرک شهید بهشتی شاهرود ارائه شد.

رضا عیوضی با اشاره به سخن امام راحل که (تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند) با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جهادی طه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام منتهی به نوروز 96 باهمت جهادگران قرارگاه جهادی طه و با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر توجه به حاشیه شهرها و حضور گروه‌های جهادی بومی برای خدمت‌رسانی، محله اسلامی شهرک شهید بهشتی شاهرود انتخاب و فعالیت‌هایی انجام شد.

وی افزود: توزیع بسته‌های عیدانه به ارزش 50 تا 70 هزار تومان بین بیش از 50 خانواده نیازمند این محله توسط سه گروه جهادی و انجام برنامه عمرانی ساخت سرویس بهداشتی برای یکی از محرومین شهرک و احداث سقف و سیمان‌کاری و ایزوگام آن از فعالیت‌های گروه‌های جهادی در ایام نوروز در این محله بوده است.

مسئول قرارگاه جهادی طه بسیج دانشجویی شاهرود خاطرنشان کرد: غربالگری قند و فشارخون اهالی این محله و غربالگری دانش آموزان از نظر سلامت جسمانی و حرکتی با حضور گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی و آزاد اسلامی از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در ایام نوروز در این محله بوده است.

عیوضی تصریح کرد: این فعالیت‌های در قالب اردوهای یک‌روزه و سه‌روزه انجام‌شده است و رضایت اهالی را نیز به دنبال داشته است.

مسئول قرارگاه جهادی طه بسیج دانشجویی شاهرود با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه در سال 1396 اظهار کرد: امسال اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود به‌صورت متمرکز در روستاهای منطقه خارتوران و فرومد و پل ابریشم شهرستان شاهرود و میامی خواهد بود.

وی ادامه داد: اردوهای نیمه‌متمرکز و موردی ما نیز در محله‌های اسلامی و شهرها و روستاهای شاهرود اجرا خواهد شد که شانزده گروه جهادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی شهرستان شاهرود و میامی حضور خواهند داشت.

برگزاری محفل روایتگری شهدا در گلزار مطهر شهدا شاهرود

در بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی، محفل روایتگری شهدا با حضور راویان ایثار و شهادت شهرستان شاهرود در گلزار شهدا این شهر برگزار شد.

به همت انجمن راویان و مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود، در سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی، محفل روایتگری شهدا با حضور راویان و ایثارگران دفاع مقدس شهرستان شاهرود و خانواده شهدا و ایثارگران در گلزار مطهر شهدا شاهرود برگزار شد.

در این برنامه تعدادی از راویان و ایثارگران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخته و در خصوص اهمیت کار شهید آوینی در ساخت مستند روایت فتح مطالبی را بیان کردند.

در این نشست در خصوص اهمیت فعالیت شهید آوینی و تأکید رهبر انقلاب بر دنبال نمودن راه این شهید به‌عنوان یک هنرمند متعهد مسلمان بحث و تبادل‌نظر شد.

عباسعلی اکبریان مسئول انجمن راویان دفاع مقدس شاهرود در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه توجه به هنر ناب اسلامی و بیان بدون پرده و بی‌واسطه و بی‌تکلف و آلایش آن و دلسوز و دغدغه‌مند بودن برای هنر اسلامی ویژگی‌های شهید آوینی بود اظهار کرد: رهبری انقلاب با توجه به این ویژگی‌ها وی را الگوی هنرمند مسلمان قرار داد و همه باید از این شهید درراه تعالی اسلام ناب و فرهنگ دفاع مقدس الگوبرداری نماییم.

وی افزود: در بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید از هنر بهره‌برداری نماییم و روایتگری سیره شهدا و دفاع مقدس خود نوعی هنر است که باید با برداشت از هنر متعهد اسلامی و نگاه شهید آوینی آن را دنبال نماییم.

اکبریان با اشاره به برگزاری دو اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود گفت: برگزاری این دو اجلاسیه شهرستان شاهرود نیز در راستای ترویج فرهنگ و هنر ایثار و شهادت و دفاع مقدس برگزار می‌شود و باید همه تلاش کنیم تا بتوانیم به شکل شایسته‌ای در قالب هنر اثرگذاری این فرهنگ را در جامعه داشته باشیم.

وی با حضور گروه نمایشی فصل شیدایی در این دو اجلاسیه و اجرای برنامه گفت: هنرمندان این گروه در قالب هنر تئاتر و نور و تصویر و جلوه‌های بصری تلاش دارند فرهنگ ناب توحیدی و اسلام را به نمایش بگذارند و باید تلاش کنیم همه مردم شهرستان و استان بتواند از این نمایش بهره‌مند و اثرگذاری فرهنگی در شهرستان با لطف شهدا داشته باشیم.

در این محفل شهدایی در خصوص برپایی غرفه‌های مختلف در اجلاسیه با توجه به ذائقه مخاطبین به‌خصوص نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بحث و تبادل‌نظر شد.

عزت و اعتلای نظام و ملت ما روی پای خودمان ایستادن است

حجت‌الاسلام دیلم در جشن میلاد امام جواد (ع) گروه ده محرم گفت: عزت برای مؤمن این است که روی پای خود بایستد همان‌طور که اسلام به ما می‌گوید و تأکیدات رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی در این زمینه می‌توان تبیین کرد که عزت ما و اعتلای ما روی پای خودمان ایستادن است.

در سالروز ولادت امام جواد (ع) مراسمی در حسینیه حضرت ولیعصر (عج) گروه پدافند هوایی ده محرم با حضور کارکنان پایور و وظیفه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ابوالفضل دیلم مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در گروه پدافند هوایی ده محرم ضمن تبریک ماه رجب و اعیاد و مناسبت‌های بزرگ این ماه با بیان حدیثی از امام جواد (ع) اظهار کرد: امام جواد در حدیثی می‌فرماید (عزت مؤمن در بی‌نیازی او از مردم است) و ما باید تلاش کنیم که از جامعه بی‌نیاز باشیم به این معنا که دست خود را جلوی مردم برای کمک و درخواست‌های مادی دراز نکنیم.

وی افزود: عزت برای مؤمن این است که روی پای خود بایستد همان‌طور که اسلام به ما می‌گوید و همه باید به این موضوع توجه کنیم و تأکیدات رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی در این زمینه می‌توان تبیین کرد که عزت ما و اعتلای ما روی پای خودمان ایستادن است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614247
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.