به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان های استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد حسینیان امام‌جمعه دامغان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر که با حضور گسترده مردم ولایتمدار دامغان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت جوادالائمه (ع) و ذکر برخی فضائل آن حضرت، به موضوع دو انتخابات مهم پیش روی ملت فهیم ایران و مردم همیشه درصحنه دامغان اشاره کرد و اظهار داشت: آگاهانه رأی دادن وظیفه همه اقشار جامعه است.

خطیب نماز جمعه دامغان با تأکید بر اینکه در وهله نخست آنچه مهم است حضور حداکثری و دشمن‌شکن مردم پای صندوق‌های رأی و رقم زدن رگ زرین دیگری از تاریخ انقلاب و میهن اسلامی است، افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب افراد کارآمد و شایسته از سوی مردم برای توسعه شهرها و روستاها بسیار حائز اهمیت است.

امام‌جمعه دامغان با اشاره به ثبت‌نام مجموعاً 643 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای دامغان، 57 نفر در شهر دامغان، 10 نفر شهر امیریه، 19 نفر شهر دیباج و 16 نفر شهر کلاته رودبار، خاطرنشان کرد: همه باید با تحقیق رأی بدهیم، افراد متخصص، ریشه‌دار، کارآمد، انقلابی، ریشه‌دار و دارای سوابق نیکو را برای عضویت در شوراها برگزینیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینیان در ادامه با تبریک ولادت مسعود امام علی (ع) و فرارسیدن ایام البیض و روزهای برگزاری سنت نبوی اعتکاف، اظهار داشت: سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در 10 مسجد سطح شهرستان ازجمله مسجد جامع دامغان و شهرهای امیریه، کلاته رودبار، دیباج و برخی مساجد روستایی برگزار شد و مجموعاً یک هزار و 550 معتکف شامل 611 برادر و 939 خواهر از جمله 97 طلبه سال گذشته در سطح شهرستان دامغان در این سنت نبوی شرکت کردند.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به تشکیل چهار کمیته برای برگزاری شایسته اعتکاف امسال و تعیین مبلغ 30 هزار تومان به‌عنوان سهم مشارکت هر معتکف و تأکید بر ضرورت همکاری همه نهادهای متصدی امور فرهنگی در برگزاری شایسته سنت نبوی اعتکاف گفت: اعتکاف حجی کوچک و آیینی ارزشمند برای جذب جوانان به‌سوی ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی است.

امام‌جمعه دامغان در بخش پایانی سخنان خود با محکوم کردن حمله موشکی بامداد امروز آمریکا به خاک سوریه، این رژیم خون‌ریز و جنایتکار را اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان برشمرد و تصریح کرد: حفظ امنیت اسرائیل مهم‌ترین هدف متجاوزان آمریکایی است؛ دست آمریکایی‌ها به خون مظلومان و محرومان و آزادگان جهان آغشته است و آنها نابودی کل جبهه مقاومت در منطقه را دنبال می‌کنند.

امام‌جمعه گرمسار: آمریکا با 59 موشک هدایت‌شونده سوریه را مورد هدف قرار داده است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی مهدی نژاد امام‌جمعه گرمسار نیز ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با تبریک پیشاپیش به مناسبت ولادت باسعادت امام محمدتقی (ع) و امام علی (ع) با اشاره به حمله اخیر آمریکا به سوریه اظهار داشت: آمریکا با 59 موشک هدایت‌شونده پایگاه هوایی «شیرت» در نزدیکی حمص سوریه را مورد هدف قرار داده است.

مهدی نژاد اظهار داشت: ترامپ دستور حمله به سوریه را صادر کرده و در پی این حمله واشنگتن مدعی است پایگاه «شیرت» محل نگهداری تسلیحات شیمیایی است.

وی گفت: برای ترامپ تنها مسائل اقتصادی و کسب غنیمت اهمیت دارد و به راه و روش آن فکر نمی‌کند؛ وی پول‌پرستی است که به دنبال جمع‌آوری ثروت است و هیچ بینش سیاسی و عقلانی ندارد.

امام‌جمعه گرمسار با بیان اینکه سران عرب به دوران جاهلیت خود بازگشتند افزود: به درخواست و تلاش عربستان 15 بند علیه ایران در سازمان ملل تصویب کردند و تنها دلیل آن هراس عربستان از قدرت و معنویت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن اصلی عربستان سعودی اسرائیل است اذعان کرد: عربستان از دشمن اصلی خود غافل است و با هراسی که از ایران دارد میلیاردها دلار برای تأمین امنیت کشور خود هزینه می‌کند.

مهدی نژاد با اشاره به 50 تحریم یک‌جانبه آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: کشور عراق به امنیت مرزی ایران معترف است و این در حالی است که ایران برای حفظ امنیت در مرزهای خود از نیروهای انسانی استفاده می‌کند و کشورهای دیگر برای تأمین این امنیت میلیاردها دلار هزینه می‌کند.

قطار حومه‌ای تهران- گرمسار برقی شود

وی در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه او به استان سمنان اظهار داشت: قطار حومه‌ای تهران- گرمسار یکی از شاخص‌ترین و پرهزینه‌ترین پروژه‌های این شهرستان بود که به دستور ریاست جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی روز گذشته افتتاح شد.

امام‌جمعه گرمسار با بیان اینکه خط سوم این قطار بااعتباری بالغ‌بر 350 میلیارد تومان افتتاح شد افزود: طرح توسعه قطارهای حومه‌ای در سراسر کشور میزان قابل‌توجهی از تصادفات جاده‌ای، حجم ترافیک در سطح جاده‌ها و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به میزان اشتغال‌زایی مطلوب در این طرح خاطرنشان کرد: قطار حومه‌ای تهران- گرمسار هم‌اکنون با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت مسیر تهران تا گرمسار را در کمتر از یک ساعت طی می‌کند و با برقی شدن آن با حداقل سرعت 260 کیلومتر بر ساعت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد موردنظر در تهران می‌رسیم.

مهدی نژاد برقی شدن قطار حومه‌ای تهران- گرمسار و ساخت خط چهارم این پروژه را از مسئولان نظام خواستار شد و گفت: شهرستان گرمسار ظرفیت پذیرش یک‌میلیون نفر جمعیت را دارد و با جذب این جمعیت، شهرستان گرمسار گامی بلند در توسعه و پیشرفت برمی‌دارد.

امام‌جمعه شاهرود: ائمه جمعه هیچ دخالتی در انتخاب افراد و گروه‌ها ندارند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین امینی امام‌جمعه شاهرود نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه تمام ما محتاج به حضرت حق هستیم گفت: باید با هوای نفسی که مقابل حق است مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ثمرات ذکر اصلاح قلب و حیات آن است افزود: آنچه در آخرت نیاز انسان است قلب سلیم است.

امام‌جمعه شاهرود در ادامه اعتکاف را مهم‌ترین مراسم معنوی کشور دانست و گفت: در چند سال اخیر به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش کمی و کیفی این مراسم معنوی بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اهمیت اعتکاف از نگاه ائمه معصومین ادامه داد: اعتکاف ریشه در دین ما دارد و سیره پیغمبر ما بوده است.

امینی در ادامه به بحث انتخابات پیش رو پرداخت و اضافه کرد: ائمه جمعه هیچ دخالتی در انتخاب افراد و گروه‌ها ندارند و نهاد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قانوناً و شرعاً در انتخابات هیچ دخالتی نمی‌کند.

وی نخستین و مهم‌ترین نکته در باب انتخابات را مشارکت مردم دانست و گفت: مردمی بودن انقلاب را همین حضور در انتخابات مشخص می‌کند.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به اینکه انتخابات ما به دنبال اجرای احکام دین است خاطرنشان کرد: این انقلاب با مردم شکل‌گرفته، پیروز شده و ادامه خواهد داشت.

وی مردم‌سالاری دینی را درگرو انتخابات دانست و افزود: شرکت در انتخابات به‌نظام آبرو می‌بخشد.

امینی وجه مشترک بین کاندیداهای انتخابات را متدین و انقلابی بودن دانست و بیان کرد: نمی‌شود کسی را انتخاب کرد که کاری با انقلاب نداشته باشد.

امام‌جمعه مهدی‌شهر: جوانان و نوجوانان برای شرکت در اعتکاف تشویق شوند

حجت‌الاسلام محمد بارانی امام‌جمعه مهدی‌شهر نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مهدی‌شهر اظهار داشت: جوانان و نوجوانان را برای شرکت در مراسم فرهنگی و مذهبی اعتکاف تشویق کنید.

خطیب نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر با تبریک پیشاپیش به مناسبت سالروز ولادت باسعادت نخستین اختر تابناک امامت به مسلمانان جهان اظهار داشت: مراسم اعتکاف یکی از مهم‌ترین مراسم‌های فرهنگی در جامعه امروز محسوب می‌شود و به باید به برگزاری شکوهمندانه آن توجه ویژه‌ای داشت.

بارانی با تأکید بر اهمیت حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم افزود: مدارس و دانشگاه‌های مهدی‌شهر برای ثبت‌نام دانشجویان و دانش‌آموزان در اعتکاف با سازمان تبلیغات همکاری کنند.

وی اشتغال‌زایی پایدار و رفع مشکلات معیشتی مردم را همواره از مهم‌ترین مطالبات مردم از دولت دانست و گفت: دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره‌ای اساسی بیندیشد و با حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه به چرخه اقتصاد و اشتغال‌زایی کمک کند.

امام جمعه مهدی‌شهر از دو انتخابات سرنوشت‌ساز برای کشور و مردم جامعه در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات در یک فضای امن سیاسی از مهم‌ترین دغدغه‌های دستگاه‌های اجرایی مهدی‌شهر است.

بارانی با اشاره به اینکه کشور به مدیران جهادی نیاز دارد به نام‌گذاری امسال اشاره کرد و اشتغال را مهم‌ترین مشکل امروز کشور دانست و افزود: کاش جوانان بیکار می‌داشتند تا حس داشتن یک جوان بیکار به آنان منتقل می‌شد.

وی اضافه کرد: باید این حس و سوز و گذار بیکاری جوانان و اهمیت رفع آن در مسئولان ایجاد شود.

امام‌جمعه مهدی‌شهر افزود: دومین نکته در مدیریت جهادی این است که مدیران باید جهادی فکر کرده و جهادی عمل کند.

بارانی بیان کرد: مدیری که به مقام و مسئولیت خود ابزاری نگاه می‌کند و در تکاپوی ثروت‌اندوزی و قدرت بوده و از این رهگذر رانت خواهی و پارتی‌بازی و فساد را اختیار کرده است و مدیری که متمکن و سرمایه‌دار است و وزیری که چند میلیارد سرمایه‌ دارد؛ آیا وضعیت فقیر را می‌فهمد؟

وی با بیان اینکه این مدیر نمی‌فهمد فقر و محرومیت چیست عنوان کرد: این‌گونه مدیران یک روز درد و رنج فقر و کوخ‌نشینی را نفهمیده است.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه مدیر جهادی باید در برابر ضدانقلاب و دشمن موضع انفعالانه نداشته باشد عنوان کرد: اخیراً آمریکا گفت که تحریم‌های جدید را بگذارید برای بعد انتخابات برای اینکه به نیروهای ارزشی و کسانی که به آرمان‌های انقلاب پایبند هستند فشار آورده و کسانی که به آنها نزدیک‌اند رأی بیاورند.

امام‌جمعه میامی: انتخابات مصداق بارز حاکمیت نظام اسلامی و دموکراسی دینی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانعلی صفایی پور امام‌جمعه میامی نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: انتخابات مصداق بارز حاکمیت نظام اسلامی و دموکراسی دینی است و حضور گسترده مردم در انتخابات دلیل اثبات آن است.

ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: انتخابات نمادی از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و باید با رعایت قوانین اسلامی درصدد برگزاری انتخاباتی سالم به‌دوراز فسادهای اخلاقی و سیاسی باشیم.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ادوار گذشته افزود: معیارها و ملاک‌های درست برای تشخیص شخص اصلح در انتخابات را از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دریافت کنید و با توجه به ارائه برنامه و سوابق اشخاص در نظام و انقلاب رأی دهید.

امام‌جمعه میامی با تأکید بر اینکه مردم نیازمند فضای سیاسی امن برای تکاپو و فعالیت هستند اذعان کرد: در برهه تبلیغات انتخاباتی هر کاندید موظف است نسبت به ارائه برنامه و سوابق فعالیتی خود کوشا باشد و از تخریب و توهین دیگر کاندیداها بپرهیزید.

وی با بیان اینکه تخریب و توهین در شأن موازین انقلابی و اسلامی نیست تصریح کرد: کاندیداها باید ضمن رعایت آداب و اخلاق اسلامی در انتخابات رفع مشکلات معیشتی مردم را به‌عنوان یک دغدغه اصلی پیگیری کنند.

صفایی پور در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به دومین سفر ریاست جمهوری به استان سمنان از عدم اطلاع‌رسانی درست و آگاهی برای این سفر گله‌مند شد و گفت: از این‌جانب به‌عنوان امام‌جمعه میامی در شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان دعوت نشد و از این سفر اطلاع نداشتم.

وی با تأکید بر اینکه مصوبات و گزارش‌های این سفر برای هر شهرستان اعلام شود تصریح کرد: توجه ویژه به مناطق محروم استان سمنان که از ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه و پیشرفت برخوردار هستند را از ریاست جمهوری و مسئولان همراه وی خواستاریم.

امام‌جمعه میامی با اشاره به در پیشرو بودن ایام اعتکاف هم‌زمان با ولادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: دولتمردان و مسئولان نظام باید سیره زندگانی حضرت علی (ع) را سرلوحه کارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی امور روزمره خود در خانه و روابط فرزندان و همسر قرار دهند.

وی ایمان، تقوا، عمل صالح را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت علی دانست و گفت: خدمت خالصانه به مردم از دیگر صفاتی است که حضرت علی (ع) را از حاکم و امیری در اسلام متمایز می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607670
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.