به گزارش ایرنا، شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا واقع در شهرک صنعتی سمنان با هزینه بیش از یک هزار و 125 میلیارد ریال بخش خصوصی، اشتغالزایی برای 175 نفر در گام اول و تولیدکننده سالانه 100 هزار دستگاه خودروی کلاس بی، با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز به بهره برداری رسید.
در سفر امروز رئیس جمهوری همچنین عملیات احداث بخش تولید بدنه و سالن رنگ این واحد تولیدی با سه هزار و 630 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در 45 هزار مترمربع آغاز شد.
در آئین افتتاح این واحد تولیدی در سمنان محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان حضور داشتند.
کارخانه خودروسازی فردا از جمله 36 طرح ملی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان سمنان است که با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومان و ظرفیت تولید روزانه 37 دستگاه فعالیت می کند و با راه‌اندازی کامل این مجموعه زمینه اشتغال حدود 2 هزار نفر در استان فراهم خواهد شد.
در سفر امروز رئیس جمهوری به سمنان که چهارمین سفر استانی دکتر روحانی در سال 96 است، 18 طرح با اعتباری نزدیک به 11 هزار و 670 میلیارد ریال همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس، بهره برداری و احداث اجرایی آنها آغاز می شود.
افتتاح طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان، راه اصلی گرمسار- چنداب، طرح قطار محلی تهران- ورامین- گرمسار، افتتاح تقاطع غیرهمسطح درجزین، بهسازی محور شاهرود- گرگان، افتتاح چند باب پل و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی از طرح های افتتاحی وزارت راه و شهرسازی، افتتاح سامانه آبیاری تحت فشار به مساحت پنج هزار هکتار از طرح های افتتاحی در حوزه وزارت جهادکشاورزی، افتتاح طرح فرابرد هوشمند میهن، طرح های شکوفا بهداشت و شکوفا شیمی آرین از طرح های افتتاحی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افتتاح ساختمان اداره امور مالیاتی استان و سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد هلال احمر نیز دیگر طرح های افتتاحی از طریق ویدئوکنفرانس با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری است.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت و 9.7 میلیون هکتار وسعت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخایر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.