حجت الاسلام سیدعلی رضوی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی که اقتصاد ایران وابسته به کشورهای دیگر نباشد، راه نفوذ دشمنان نیز بسته می شود.
وی ادامه داد: تکیه بر تولید داخلی راهکاری بسیار ارزشمند برای استقلال اقتصاد ایران است و با مستقل شدن اقتصاد، ایران می تواند در برابر زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کند.
وی با بیان اینکه این هشتمین سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را مربوط به مباحث اقتصادی نام گذاری کرده اند، افزود: این نشان می دهد که کشور از بیماری اقتصادی هنوز خارج نشده است و خروج از این حالت نیازمند تلاش بیشتر مسوولان و مردم است.
امام جمعه بسطام اضافه کرد: از تحریم های گذشته باید به عنوان یک فرصت استفاده کرد و اقتصاد کشور را از وابستگی به کشورهای دیگر خارج کرد.
وی، بهترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید را تکیه بر سرمایه های داخلی و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی موجود بیان کرد و گفت: اگر از نیروی انسانی استفاده درست شود، تحولات بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.
رضوی نسب تصریح کرد: ایران دارای نیروی انسانی بسیار ارزشمند و دانشمندان بسیاری است و بعد از انقلاب اسلامی ایران در زمینه های علمی، نظامی، اقتصادی رشد چشمگیری داشته است که این نشان دهنده وجود نیروی انسانی با ظرفیت بالا در کشور است.
وی ، نقش مردم در این راه را همکاری با دولت عنوان کرد و افزود: همانطور که مردم در انقلاب اسلامی ایران بسیار موثر بودند ، در این مسیر نیز با همدلی و همزبانی می توانند بسیار موثر واقع شوند.
امام جمعه بسطام تاکید کرد: روحانیون نیز با فرهنگسازی در زمینه خرید کالای ایرانی، ایجاد اشتغال بیشتر، افزایش تولیدات باکیفیت می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
در سال 95 سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیش از 5.6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان سمنان منعقد و بیش از 350 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.