فرشاد زادخو روز یکشنبه در گفت وگو ایرنا با اشاره به اقدامات این اداره کل در قالب طرح سفرهای نوروزی راه‌آهن کشور اظهار داشت: ستاد نوروزی راه‌آهن شمال شرق (1) از 25 اسفند تا 16 فروردین سال 96 به‌صورت 24 ساعته فعال است.
وی افزود:علاوه بر لغو مرخصی‌های کارکنان بخش‌های فنی و مرتبط با قطارها تا 20 فروردین‌ماه ، رییسان اداره ها به‌صورت 24 ساعته و نوبت‌های در گردش تمام 20 روز طرح سفرهای نوروزی را پوشش می‌دهند.
زادخو گفت: در مسیر تهران-مشهد، تردد نزدیک به 90 رام قطار رفت‌وبرگشت پیش بینی شده است که روزانه بیش از 40 هزار نفر مسافر در مسیر تهران-مشهد جابجا خواهند شد.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (1) با بیان اینکه تمام تلاش کارکنان این اداره کل ایجاد ظرفیت برای انتقال مسافر از جاده بر روی ریل است تصریح کرد: به نسبت سال گذشته ، پنج درصد افزایش ظرفیت ایجاد شده است.
زادخو با اشاره به خدمات ایستگاهی انجام شده برای سفرهای نوروزی 96 بیان داشت: تمام ایستگاه‌های دارای مسجد، تجهیزشده و سایر امکانات آن‌ها نیز مرمت و نوسازی شده است.
وی تصریح کرد: برنامه این اداره‌کل برای سال آینده در راستای افزایش شبکه و گسترش سیستم‌های کنترل دیجیتالی با هدف کاهش زمان سرفاصله قطارهای مسافری (headway) به 20 دقیقه برای عبور از مبادی مختلف در مسیر تهران-مشهد است.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(1)از توسعه 50 درصدی مسجد های شبکه خطوط شمال شرق 1 خبر داد و گفت: در حال تجهیز ایستگاه‌های سمنان، دامغان، شاهرود، آزادشهر به سیستم‌های مکانیزه اعم از پله‌برقی و آسانسور هستیم و امیدواریم این کارها در اوایل سال آینده و تا پایان فصل بهار به بهره‌برداری برسند.
در نوروز گذشته روزانه نزدیک به 95 رام قطار مسافری در خطوط ریلی شمالشرق تردد کرده و روزانه 50 هزار مسافر را جابجا کردند.
در ایام نوروز بطور متوسط در هر روز2هزارنفربا قطار وارد استان شده ،1500 نفر از این اداره کل به سفر پرداخته و 46 هزار و500 نفر هم توسط قطار ها از خطوط ریلی این اداره کل برای رسیدن به مقصد استفاده می نمایند .
راه آهن شمالشرق (1) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی با وسعت541 کیلومتر در کشور را داراست و یک هزار و 82 کیلومتر خطوط ریلی بصورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل واقع شده است .
7339/6167 خبرنگار: محمدرضایوسف نژاد** انتشاردهنده: محسن شاکری
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.