مریم سلمانیان روز یکشنبه در گفت و گویی در سمنان افزود: در این مدت 192 هزار و 972 نفر در نقاط مختلف استان سمنان اقامت کردند که بر اساس آمار موجود، سه هزار و 311 نفر در هتل ها، 698 نفر در هتل آپارتمان‌ها، یک هزار و 431 نفر در مهمان‌پذیرها و سه هزار 40 نفر در کمپ‌های موقت استان سمنان اقامت کردند.
وی با اشاره به اقامت 59 هزار و 337 نفر در مدارس استان سمنان از بیست و ششم اسفند 95 تا ششم فروردین 96، افزود: در این مدت 35 هزار و 895 نفر در چادرهای مسافرتی استان سمنان اقامت کردند و 89 هزار و 259 نیز در سایر مراکز اقامتی استان شامل مهمان سرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن های ورزشی اقامت کردند.
سلمانیان با اشاره به افزایش بازدیدهای نظارتی از واحدهای اقامتی و پذیرایی استان سمنان در ایام نوروز برای رفاه حال مسافران نوروزی، گفت: در این مدت 432 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان شامل مراکز اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت انجام شد.
وی گفت: بر اساس بازدیدهای نظارتی انجام شده، چهار فقره تشویق، 40 مورد تذکر و 2 فقره اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری استان سمنان ارائه شده است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، افزود: از بیست و ششم اسفند 95 تا ششم فروردین 96 تعداد 186 هزار و 106 گردشگر از جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان بازدید کردند.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که 718 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
کاروانسرای لاسجرد، آرامگاه شیخ علاء الدوله، روستای گردشگری پاده، کاروانسرای دهنمک، میدان ارگ، خانه تدین، منطقه بنه کوه، موزه گرمسار، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، کاروانسرای میاندشت، کاروانسرای میامی، چشمه علی، مسجد تاریخانه، غار دربند و شیرقلعه از جمله نقاط پربازدید استان سمنان هستند.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.