به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی عربی روز پنجشنبه در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل این استان افزود: پرونده های جرائم انتخاباتی سال 96 برای اولین بار در طول برگزاری انتخابات در کشور خارج از نوبت رسیدگی می شود .
وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح های جدید انضباطی ، برخورد قاطع با تخلف های انتخاباتی است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد با رویکرد اشتباه، سلامت در برگزاری انتخابات به حاشیه برود، گفت: شور و شعور انتخاباتی در دوره های مختلف برگزاری انتخابات در کشور وجود داشته است و به یقین مردم این بار هم در انتخابات سال آینده با تیزبینی و توجه به منویات رهبر انقلاب، حضوری گسترده خواهند داشت.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان اضافه کرد: باید در همه امور تقوا پیشه کرد و در برگزاری انتخابات نیز اگر اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی با ایمانی ناب برنامه های نظارتی و پیشگیرانه را انجام دهند، هیچگونه تخلفی در این امر صورت نمی گیرد.
عربی تصریح کرد: مسوولیت هایی که به اعضای ستاد داده شده است باید به خوبی اجرا شود و با هم افزایی و نشست های متعدد باید برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان سمنان تلاش کرد.
وی با بیان اینکه رای مردم حق الناس است، گفت: دستگاه های مسوول اگر در اجرای انتخابات کوتاهی انجام دهند در برابر خدا و مردم پاسخگو هستند.
رئیس هیات نظارت برانتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان خاطرنشان کرد: قانون باید در مراحل برگزاری انتخابات اجرا شود و دستگاه نظارتی و هیات نظارت انتخابات در برابر کارشکنی ها برخورد قاطعی خواهند داشت.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 ماه اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و 29 اردیبهشت 96 در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یک هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان سمنان راه می یابند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.