به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن بیگی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن یادگار امام استانداری سمنان گفت: استان سمنان از از ذخائر معدنی مس، طلا، فیروزه، زغال سنگ، پتاس و سنگ آهن سرشاری برخوردار است و باید زیرساخت لازم برای بهره برداری از آن فراهم شود تا سرمایه‌گذاران در این بخش نیز فعالیت بیشتری داشته باشند.
وی اشاره به طرح ملی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان ، گفت: این طرح همچنان در دستور کار قرار دارد و باید برای انتقال آب خزر در کم ترین زمان ممکن اقدام شود.
وی با اشاره به پسته به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی در استان سمنان، افزود: اکنون 17 هزار هکتار زیر کشت پسته در استان قرار دارد که 10 هزار هکتار بهره برداری می شود، امسال 700 میلیارد تومان درآمد از تولید پسته داشتیم.
حسن بیگی ادامه داد: در استان سمنان ظرفیت ایجاد 500 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد و با کشت این محصول کشاورزی علاوه بر افزایش اشتغال در استان می توان برای کاهش بیکاری استان های همجوار نیز چاره اندیشی کرد.
نماینده شهرستان های دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: سمنان در اجرای اقتصاد مقاومتی یکی از بهترین استان هاست و اصول این سیاست ها در استان سمنان به خوبی اجرایی شده است.
نماینده شهرستان های گرمسار و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه با درایت دکتر لاریجانی و نمایندگان مجلس در 2 ماه گذشته 2 ماموریت بزرگ مورد انتظار رهبری، مسولان و مردم که برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 بود به پایان رسیده است، گفت: مجلس به جز توجه به آرمان های انقلاب و افزایش رفاه اجتماعی در جامعه رسالتی دیگری ندارد و نگاه مجلس خدمت به آرمان های انقلاب و ارزش های نظام و خدمت به مردم است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز پس از ورود به سمنان در ایستگاه راه آهن، در اولین برنامه سالن مسافری ایستگاه راه آهن این شهر را با 2 هزار و 200 متر مربع زیربنا و 30 میلیارد ریال هزینه افتتاح کرد و در آئین تجلیل از 746 شهید فرهنگی و دانش آموز استان در سالن هلال احمر سمنان حضور یافت.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد و علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.