به گزارش ایرنا ،احمدعلی بهاور روز شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگاران افزود : منابع طبیعی، نقش زیربنایی برای اقتصاد کشور دارد و زمینه ساز حرکت در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.
وی وسعت عرصه های طبیعی این شهرستان را یک میلیون و 487 هزار هکتار یعنی بیش از 96 درصد وسعت دامغان را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد، گفت : از این مقدار بیش از 47 درصد مراتع ، بیش از پنج درصد جنگل ، بیش از 46 درصد بیابان و کویر و بقیه را عرصه های آبخیزداری تشکیل می دهند.
بهاور خاطرنشان کرد : مراتع شهرستان دامغان با توجه به تنوع گونه های گیاهی موجود از مهم ترین و با ارزشترین منابع طبیعی تجدیدشونده است که بهره برداری صحیح و با عملیات اصلاح و احیا می تواند نقش مهمی در حفاظت از آب و خاک ایفا کند.
وی تصریح کرد : اکنون یک هزار و 145 نفر بهره بردار با ظرفیت 144 هزار و 256 واحد دامی در سامانه عرفی از مراتع این شهرستان فعالیت دارند.
وی بیابان زدایی را اولویت اول مسوولان ذیربط استان اعلام و اضافه کرد : با توجه به قرار گرفتن استان سمنان در منطقه کویری طرح تعمیم ترسیب کربن در 53 هزار هکتار از اراضی جنوب این شهرستان، در حال اجراست.
وی بر ضرورت تامین نیروی انسانی کافی برای حفاظت از منابع طبیعی تاکید و اضافه کرد : شعار امسال هفته منابع طبیعی 'همیار طبیعت باشیم' است که همه باید برای حفاظت از این عرصه ها مشارکت کنیم.
وی ادامه داد : تا کنون بیش از 2 هزار و 500 نفر در این شهرستان به عنوان همیار طبیعت کارت همیار طبیعت دریافت کردند.
بهاور بیان داشت : توزیع 48 هزار اصل نهال ون، کاج، سرو، اقاقیا در دستور کار این نهاد در هفته گرامیداشت منابع طبیعی قرار گرفته است که با غرس آن سرانه فضای سبز دامغان افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص توزیع و کاشت نهال مثمر گفت: در ماه فروردین سال آینده بیش از 20 هزار نهال مثمر توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این شهرستان کاشته خواهد شد.
عرصه های طبیعی دامغان یک میلیون و 500 هزار هکتار وسعت دارد.
6026
خبرنگار: میثم اسماعیلی **انتشاردهنده: جانعلی فتجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.