به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی در دفتر امام جمعه سمنان، افزود: کشت گیاهان دارویی از اقدامات مثبت در زمینه افزایش اشتغال و رونق اقنتصادی از طریق منابع طبیعی است که در چند سال گذشته این طرح در استان به خوبی اجرا شده است.
وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی می تواند در افزایش اشتغال پایدار در میان اقشار روستایی و دامدار استان سمنان تاثیرگذار باشد و باید حمایت های همه جانبه ای از سوی دولتمردان در افزایش کشت این گونه های گیاهی ارزشمند صورت گیرد.
امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه افزایش پوشش گیاهی و کاشت درخت، دستوری از جانب خدای متعال است و باید بیش از پیش برای حفاظت از گونه های طبیعی در استان تلاش کرد، افزود: حفاظت از عرصه های طبیعی کاری معنوی است و تنها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری متصدی حراست از عرصه های خدادادی نیست و آحاد جامعه باید در این امر تلاش کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این نشست با اشاره به اینکه در سال 95 در بیش از سه هزار و 700 هکتار از عرصه طبیعی این استان گیاه باریجه کشت شد که این امر در افزایش اشتغال در مناطق روستایی و دامداری بسیار تاثیر گذار خواهد بود، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 96 در بیش از 10 هزار هکتار ازعرصه های طبیعی استان گیاهان دارویی کشت می شود که این اقدام فصلی جدید در رونق کسب وکار در استان است.
علینقی حیدریان افزود: مشارکت مردم در کاشت نهال و گیاهان دارویی در عرصه های طبیعی استان سمنان بی نظیر است و در سال جاری اگر این مشارکت نبود بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بذرپاشی این گونه های گیاهی در عرصه های طبیعی باید هزینه می شد اما با حضور پرشور مردم این رقم به 100 میلیون تومان کاهش یافت.
پس از این نشست، به مناسبت هفته منابع طبیعی چند نهال به وسیله آیت الله سیدمحمد شاهچراغی و کارکنان این اداره کل در محل دفتر امام جمعه سمنان کاشته شد.
15 الی 21 اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است و در هفته منابع طبیعی امسال در استان سمنان 600 هزار اصله نهال توزیع می شود.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.