به گزارش ایرنا، افروز صفاری فرد روز سه شنبه در چهارمین همایش علمی کاربردی دبیران کمیسیون های پزشکی سازمان بهزیستی در هتلی در سمنان تعداد معلولان کشور را دست کم یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این پوشش در روستاها 100 درصد است و درصدد هستیم تا در حاشیه شهرها نیز اجرا شود.
وی اظهار داشت : مناسب سازی منزل معلولان در توانمند سازی افراد نقش مهمی دارد و ابتدایی ترین پله توانمند سازی دسترسی محیط زندگی است.
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی، برگزاری کمیسیون‌های پزشکی را یکی از اقدامات توانبخشی برای ورود افراد به این بخش ذکر و اضافه کرد: در کمیسیون‌های پزشکی، نوع و شدت معلولیت افراد با روش بین‌المللی ارزیابی و عملکرد ناتوانی سلامت شناسایی و بر اساس کدهای ارائه ‌شده، شدت معلولیت افراد مشخص می شود.
صفاری فرد با بیان این که فعالیت کمیسیون‌های پزشکی این سازمان در دولت تدبیر و امید آغاز شد، خاطرنشان کرد : تاکنون 54 جلسه آموزشی برای دبیران این کمیسیون ها برگزار و 2 هزار و 553 نفر آموزش دیدند.
وی با اشاره به اجرای طرح های متعدد برای توانمند سازی معلولان در سال های گذشته، یادآور شد: طرح ‌های توانمندسازی معلولان از جمله طرح‌های موفقی بوده که برای معلولان ضایعه نخاعی، آسیب بینایی، آسیب شنوایی و سالمندان اجرا شده است.
مدیرکل بهزیستی سمنان در این نشست از شناسایی بیش از 13 هزار معلول در این استان خبر داد و گفت : هزار و 470 نفر از این تعداد معلول بینایی، سه هزار و 206 نفر معلول ذهنی، هزار و 777 نفر معلول شنوایی، هزار و 421 نفر معلول رفتاری، پنج هزار و 413 نفر معلول حرکتی و 44 نفر معلول گفتاری هستند.
علیرضا ایزد پور با بیان این که سه هزار نفر از معلولان استان مستمری دریافت می کنند، تصریح کرد : 700 نفر از این معلولان در شاهرود، 525 نفر در سمنان، 603 نفر در دامغان و 187 نفر در مهدی‌شهر هستند.
به گزارش ایرنا، دبیران کمیسیون های پزشکی در این نشست 2 روزه، تشخیص نوع و شدت معلولیت افراد را با روش بین الملی مورد ارزیابی قرار خواهند داد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 13 هزار معلول دارد.
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.