سرهنگ حسن خسروجردی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح همزمان 600 سامانه هوشمند ثبت تخلف در کشور در گفت و گو با ایرنا افزود: این اتاقک های انتظامی و ترافیکی در حاشیه خیابان های درون شهر و بین شهری استان ایجاد می شود.
وی اظهار داشت : کنترل تخلف های احتمالی از سوی رانندگان قانون گریز می تواند در کاهش سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی تاثیرگذار باشد و امنیت کامل جاده های استان در تعطیلات نوروزی هم در دستور کار کارکنان پلیس راه قرار دارد.
وی واژگونی خودرو را علت بیش از 60 درصد از سوانح رانندگی در این استان ذکر و اضافه کرد : سرعت غیرمجاز یکی از دلایل عمده واژگونی خودروهاست و رانندگان باید با آرامش و تدبیر در جاده های استان تردد کنند.
وی اضافه کرد : راه اندازی بیشتر سامانه های هوشمند ثبت تخلف در کاهش سوانح رانندگی در محورهای استان تاثیر بسزایی دارد و بهره برداری از این سامانه های ثبت تخلف جدید رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده های را دوچندان می کند.
سرهنگ خسروجردی تصریح کرد : سال گذشته بیش از 460 نفر به دلیل سوانح رانندگی در محورهای استان فوت کردند که این میزان در سال جاری بیش از 9درصد کاهش یافته است.
رئیس پلیس راه استان سمنان یادآور شد : بخش قابل توجهی از محور تهران-مشهد از استان سمنان عبور می کند و به دلیل مسیر کویری و نبود جاذبه های طبیعی در این محور، خستگی و خواب آلودگی رانندگان افزایش می یابد و باید این افراد از سرعت غیرمجاز اجتناب کنند.
وی گفت: کاهش سوانح رانندگی فقط با کیفیت بخشی سامانه های نظارتی ایجاد نمی شود و باید رانندگانی که قصد سفر به نقاط مختلف کشور را دارند، قانونمداری و احترام به حقوق دیگران را در اولویت قرار دهند.
600 سامانه هوشمند ثبت تخلف با بیش از پنج هزار و 500 میلیون ریال اعتبار از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
برای بهره برداری هشت سامانه ثبت تخلف جدید در محورهای ارتباطی استان سمنان بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.
سالانه دست کم 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند و شعار سمنان مقصد گردشگری به جای معبر در دستور کار دستگاه های اجرایی مرتبط با خدمات سفر استان قرار گرفته است.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه فرمایید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.