حسین خواجه بیدختی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 57 مرکز اقامتی، مهمان‌پذیر، مجتمع گردشگری، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و خانه مسافر از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با قابلیت اقامت هزار و 700 نفرشب برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است که انتظار می رود با این اقدامات میزان اقامت مسافران در این ایام در استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یابد.
وی ادامه داد: تعریف رویکرد اشتغال‌زایی در چند سال گذشته در استان سمنان تغییر قابل توجهی کرده است و توجه به صنعت گردشگری از برنامه های جامع برای رونق کسب و کار و یکی از محورهای توسعه در استان در نظر گرفته شده است.
خواجه بیدختی تصریح کرد: اجرای آیین های سنتی و نوروزخوانی از برنامه های شاد در ایام تعطیلات نوروز96 است که در تمام شهرستان های استان سمنان اجرا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه ضروری است رسیدگی و نظارت به نظافت سرویس های بهداشتی بین راهی و نمازخانه ها در دستور کار تمام دستگاه های اجرایی مربوط قرار گیرد، گفت: برای افزایش رونق اقتصادی باید به همه نکات حوزه گردشگری در استان توجه کرد و توسعه گردشگری نیازمند توجهی همه جانبه و جامع است.
وی خاطر نشان کرد: طرح ویژه سفرهای نوروزی 96 براساس برنامه‌، از روز 25 اسفند 95 آغاز می شود و باید تمام زیرساخت های لازم جذب مسافر تا آن زمان در استان سمنان از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف آماده باشد.
خواجه بیدختی خاطرنشان کرد: رزمایش و نمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 96 صبح روز چهارشنبه 25 اسفند 95 همزمان با آغاز سفرهای نوروزی برگزار می شود و با رانندگی ایمن مسافران، امیدواریم در ایام شاهد هیچ‌گونه سانحه رانندگی نباشیم.
در سال 95 میزان اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 19 درصد افزایش یافت.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند و تغییر سمنان از معبر به مقصد گردشگری شعار استان برای افزایش جذب گردشگر است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.