احمد همتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سه سال گذشته در مسیر پیشرفت علمی برنامه های هسته ای، شاهد جهش خوبی در کشور بوده ایم و بعد از برجام ، برنامه صلح آمیز هسته ای ایران به رسمیت شناخته شد.
وی اظهار داشت : ظرفیت اقتصادی و تجاری ایران برای افزایش همکاری های 2 جانبه و چند جانبه با کشورهای مختلف جهان قبل از برجام رو به افول بود و برجام راه رونق اقتصادی در کشور را فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد : برجام قطعنامه های ناجوانمردانه تنظیم شده علیه ملت ایران را باطل کرد و آحاد جامعه و مسوولان باید نسبت به عملکرد سیاست خارجه دولت تدبیر و امید افتخار کنند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مشکلاتی که در چند سال تحریم و سیاست های نادرست بعضی از مسوولان در گذشته ایجاد شد به هیچ عنوان در یک شب حل نمی شود و عجله برای رفع یک مشکل می تواند ،چالش جدیدی را برای کشور ایجاد کند.
همتی یادآور شد : برجام تنها مختص به دولت و جریان خاصی نیست و همه مردم در این موفقیت ملی سهیم هستند و آیندگان باید از این دستاورد مهم دولت تدبیر و امید به نیکی یاد کنند.
وی با بیان این که دشمنان نظام همواره درصدد تخریب ایران اسلامی هستند، گفت : باید با باور و اعتقاد قلبی برای موفقیت روزافزون نظام جمهوری اسلامی در عرصه های جهانی و منطقه ای تلاش کنیم.
وی اضافه کرد : مشکلات اقتصادی با تفرقه برطرف نمی شود و باید با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی و با تلاش مضاعف برای آبادانی و رونق کسب و کار در کشور تلاش کرد.
همتی بیان داشت : در چند سال گذشته برای افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور اقدامات مثبتی انجام گرفته است اما برای رفع همه مشکلات جامعه باید برنامه های گسترده تری از سوی مسوولان نظام جمهوری اسلامی تبیین و اجرا شود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود : آرامش در نظام جمهوری اسلامی نباید با رویکرد اشتباه بعضی از گروه های سیاسی در کشور از بین برود بنابراین مشکلات را می توان با افزایش وحدت و همدلی برطرف کرد.
برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ 14 ژوئیه 2015 میان ایران و کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در شهر وین صورت گرفت.
پس از توافق ژنو، 2 طرف مذاکرات را به مدت 20 ماه ادامه دادند تا سرانجام در آوریل 2015 به 'تفاهم لوزان' به عنوان چارچوبی برای توافق وین دست یافتند.
7339/6026/
خبرنگار : محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه فرمایید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.