به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی که روز شنبه در چهاردهمین همایش کشوری دانشجویی دانش و تندرستی با محوریت دیابت در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، سخن می گفت، افزود : این مقدار اعتبار پژوهشی ، علاوه بر اعتباراتی است که دستگاه های اجرایی براساس بودجه سالانه دریافت می کنند.
وی از تصویب یک بند در برنامه ششم توسعه در مجلس خبرداد و گفت: در این بند نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که دستکم دو درصد از اعتبارات هزینه ای خود را برای امور پژوهشی توسعه فناوری اختصاص دهند که این امر می تواند امر پژوهش را متحول کند.
حسینی شاهرودی حوزه سلامت را نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتر اعلام کرد و گفت:
یکی از ضرورت های امروز ، تخصیص سرمایه‌های انسانی و مادی بیشتر به بخش سلامت کشور است.
وی توجه به حوزه سلامت را در گذشته ضعیف خواند و گفت: ایران ظرفیت بالایی در رشد علمی در بخش های مختلف و به ویژه پزشکی دارد که با توجه بیشتر به این حوزه ، شاهد تحولات بسیار زیادی در آن خواهیم بود.
نماینده مردم شاهرود و میامی به سیاست های کلی که رهبر معظم انقلاب برای برنامه ششم توسعه به رییس جمهوری ابلاغ کردند، اشاره نمود و گفت: براساس این سیاست ها ایران باید در منطقه به رتبه اول علمی دست یافته و آن را برای خود محفوظ نگه دارد.
وی گفت: همکاری و تعامل سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی معتبر منطقه ای و جهانی به ویژه در جهان اسلام و توسعه تجارت و صادرات محصولات دانش بنیان و گسترش آن از دیگر سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب به ریاست جمهوری بود.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تهیه پیوست سلامت برای طرح های بزرگ کشور را از الزام های برنامه ششم خواند و گفت: نبود این پیوست در گذشته موجب شده بود با اجرای برخی طرح ها ، توازن سلامت مردم به هم خورده بود.
وی خواستار تقویت بخش سلامت با توسعه کمی و کیفی بیمه ها و مراقبت های جامع و یکپارچه در قالب شبکه بهداشتی و درمانی منطبق بر نظام سطح بندی در کنار نظام ارجاع شد.
حسینی شاهرودی با بیان این که، 25درصد درآمدهای هدفمندی یارانه ها به درمان اختصاص می یابد، افزود: این امر نشان دهنده هزینه های کلان حوزه سلامت در کشور است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به رشد علمی کشور در دو دهه گذشته هم اشاره کرد و گفت: اکنون جزو25 کشوری هستیم که 85 درصد تولید علم را در جهان به خود اختصاص داده اند.
چهاردهمین همایش کشوری دانشجویی دانش و تندرستی با محوریت دیابت روزهای شنبه و یکشنبه در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود،برگزار می شود.
134 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که داوران دانشجو و استاد همایش ، 34 مقاله را برای ارائه در همایش انتخاب کرده اند.
6167 انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.