به گزارش ایرنا،زهرا احمدی پور روز سه شنبه در حاشیه جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : ورود گردشگران کشورهای اروپایی به تفکیک کشورهای مختلف از ١٣ تا ١٠٤ درصد رشد داشته که رقم ١٠٤ درصد با بیشترین رشد، مربوط به ورود گردشگران فرانسوی و 13 تا 14 درصد رشد هم از کشور های ایتالیا و روسیه بوده است.
وی با اشاره به این که هفت تا هشت نشریه بین المللی در حوزه گردشگری برای سال 2017 ایران را به عنوان مقصد اول تا سوم گردشگری معرفی کرده اند، اظهارداشت: همین موضوع کمک می کند تا فرصت های جدیدی در حوزه گردشگری در ایران ایجاد شود.
وی تقویت بوم گردی در حاشیه کویر را یکی از اولویت‌های این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد : این موضوع به دلیل وارد کردن خسارت کمتر به کویر در برنامه های این سازمان است و در زمان حاضر با شتاب خوبی پیش می رود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد : در حاشیه کویر، بوم گردی به عنوان یک زیرساخت گردشگری با رعایت شرایط زیست محیطی به انجام رسیده و باعث اقتصاد خانواده و محله می‌شود، ضمن این که ایجاد اشتغال نیز می کند.
احمدی پور همچنین از افتتاح و بهره برداری از 30 هتل چهار و پنج ستاره تا پایان سال 96، در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون این هتل ها بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی با بیان این که حجم سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح ها را به دلیل پرداخت مقطعی به خاطر ندارم، یادآور شد: احداث و بهره برداری از این هتل ها، نشانگر رشد این صنعت است و می‌تواند جاذبه‌ای برای سرمایه‌گذاران خارجی در داخل ایران باشد.
وی با اشاره به اینکه در 2 تا سه سال گذشته سرمایه‌گذاری در گردشگری شرایط بسیار خوبی داشته، افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بسیار جاذبه دارد و با توجه به قوانین و مقرراتی که در کشور ما وجود دارد حمایت از سرمایه‌گذار خارجی در شرایط مطلوبی است به طوری که اصل سرمایه آن نیز گارانتی می‌شود.
به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اقدامات این سازمان در بحث واگذاری اماکن گردشگری و میراث فرهنگی به بخش خصوصی هم گفت: صندوق احیا با اعلام شرایط واگذاری این بناها از طریق مزایده در سایت، نسبت به واگذاری آن به بخش خصوصی اقدام می کند ولی غیر از این، واگذاری کمپ ها در دستور کار است که تا پایان سال، تعداد زیادی از کمپ های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.