به گزارش ایرنا، بهمن نامور مطلق روز سه شنبه در نشست تشکل های مردم نهاد و فعال های صنعت گردشگری در سالن یادگار امام استانداری سمنان افزود : صنایع دستی ایران حتی از کشورهایی مانند چین و هند نیز بیشتر است.
وی اظهار داشت : تنوع اقلیمی و موقعیت های جغرافیایی ناب در ایران و همچنین تنوع چند هزار ساله اقوام ایرانی موجب تولید صنایع دستی فراوان و ایرانی شده است.
نامور مطلق تاکید کرد : دلیل اصلی ماندگاری، شرط ماندگاری و فایده ماندگاری صنایع دستی در گرو سرمایه انسانی است.
وی یادآور شد : یکی از راه کارهای اصلی گردشگری تولیدات صنایع دستی است و این سرمایه اصلی تولیدات صنایع دستی خود انسان است ، اما این سرمایه مهم در جامعه امروزی مغفول مانده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در استان سمنان نیز ظرفیت های بسیار زیادی برای جذب گردشگران مانند سنگ های قیمتی، معادن، صنایع دستی و بناهای تاریخی وجود دارد که باید به درستی از این ظرفیت ها استفاده کرد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به همراه زهرا احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی امروز در سفر یک روزه به سمنان، از بناهای تاریخی فرهنگی مختلف این استان بازدید کرد.
در این نشست شماری از نمایندگان سازمان های مردم نهاد و سرمایه گذاران و هنرمندان استان سمنان مشکلات و نظرات خود را بیان کردند.
گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
٧٣٤١\٦٠٢٦
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.