رامین طباطبایی شنبه شب در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در سالن ورزشی غدیر سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود : این میزان اعتبار برای 132 هیات ورزشی در نظر گرفته شده که سهم هر هیات ورزشی در حدود 200 تا 250 میلیون ریال است.
وی با بیان این که این رقم به ادارات کل استان ها برای برگزاری مطلوب این جشنواره ها پرداخت می شود، اظهار کرد : علاوه براین استانداری های هر استان نیز در برگزاری این جشنواره ها حمایت کردند و سعی داریم با مشارکت آموزش و پرورش و هیات های ورزشی، این برنامه به نحو مناسب اجرا شود.
طباطبایی با بیان این که تاکنون در 13 استان، جشنواره همگانی استعداد یابی ورزشی برگزار شد، اضافه کرد: خوشبختانه مشارکت خانواده ها و هیات های ورزشی در استان سمنان به نسبت 12 استان دیگر بسیار چشمگیر بوده و امیدواریم برای سال آینده بتوانیم جشنواره بیشتری را در این استان برگزار کنیم.
مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که با برگزاری این جشنواره ها در گام (فاز) نخست در هر استان بین 2 تا سه هزار و در برخی استان های بزرگ تا پنج هزار نفر مورد استعداد یابی در رشته های مختلف ورزشی قرار می گیرند، گفت: در هر استان به طور متوسط بین 500 تا 600 نفر از بین کسانی که مورد آزمون قرار گرفتند، انتخاب و جذب هیات های ورزشی می شوند تا پس از انجام آزمون های اختصاصی، به تیم ملی معرفی شوند.
طباطبایی با اشاره به تدوین دستورالعمل برگزاری این جشنواره از حدود 6 ماه قبل، افزود: هم اکنون که در 13 استان کشور این جشنواره برگزار شده است شاهد مشارکت بالای فدراسیون ها و هیات های ورزشی هستیم و در حقیقت یک هم افزایی و همگرایی در فعالیت های آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ها و هیات های ورزشی صورت گرفته است.
وی، با بیان این که در برگزاری این جشنواره ها هدف این است تا استعداد های ورزشی کشف و شناسایی و جذب هیات های ورزشی شوند و پرورش یابند، اضافه کرد : در این جشنواره قصد داریم در بخش استعدادیابی همه استان ها را فعال کنیم و علاقمندی و جذابیت در رشته های مختلف ورزشی را برای خانواده ها که جامعه مخاطب ما نیز هستند، به وجود آوریم.
مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، مشارکت خانواده ها را از مهم ترین اهداف این جشنواره اعلام کرد و گفت : حضور خانواده ها به همراه فرزاندانشان باعث خواهد شد هم فرزندان در استعدادیابی شرکت کنند و هم انگیزه خانواده ها برای ورزش به صورت برنامه روزانه مورد توجه آن ها قرار گیرد.
طباطبایی موضوع استعدادیابی را در فرآیند قهرمانی و مدال آوری در بازیهای آسیایی و المپیک بسیار مهم دانست و افزود: توجه ویژه به استعدادیابی در رشته های پرمدال بر اساس طرح آمایش، می تواند در ارتقا جایگاه کشور در بازیهای آسیایی موثر باشد و اجرای درست این جشنواره می تواند به تحقق این اهداف منجر شود.
وی با بیان این که هم اکنون 32 فدراسیون ورزشی که در بازی های المپیک و آسیایی شرکت دارند برای این جشنواره در نظر گرفته شده اند، اظهار کرد : همچنین حدود 132 هیات ورزشی در سراسر کشور فعال کردیم و در سه ماهه زمستان همه این هیات ها فعال هستند و در 31 استان کشور فعالیت می کنند.
مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده با تقویت بیشتر این جشنواره‌ها، مشارکت گسترده‌تر خانواده‌ها را داشته باشیم، جوانان این مرزوبوم باید بتوانند به‌عنوان پشتوانه‌های تیم‌های ملی در عرصه قهرمانی مدال‌آور باشند.
در استان سمنان بیش از30 هزار ورزشکار ساماندهی شده فعالیت دارند.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.