محمد رضا رجبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سیلاب در مسیر حرکت خود به دلیل سرعت بالا موجب تخریب اراضی کشاورزی و عرصه‌های مرتعی و در نتیجه فرسایش خاک می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت به عرصه‌های منابع‌طبیعی و کشاورزی ناشی از سیل فروردین امسال به ترتیب مربوط به شهرستان شاهرود و مهدیشهر است.

وی بیان کرد: سیل فروردین امسال ۴۲ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال به عرصه‌های منابع‌طبیعی و کشاورزی شهرستان شاهرود و ۲۱ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال به عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر خسارت زد.

رییس اداره کنترل سیل و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سه میلیون و ۷۰ متر مکعب سیلاب ناشی از بارش‌های فروردین امسال در سازه‌های آبخیزداری کنترل شد که بیشترین حجم کنترل سیلاب به وسیله سازه‌های آبخیزداری در فروردین امسال مربوط به شهرستان مهدیشهر و گرمسار بود.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۶۲۵ هزار مترمکعب سیلاب در مهدیشهر و ۶۴۰ هزار مترمکعب سیلاب در شهرستان گرمسار به وسیله سازه‌های آبخیزداری مهار و کنترل شد.

وی یادآور شد: سیل فروردین امسال سه‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به سازه‌های آبخیزداری استان مانند بند خاکی و بند سنگ و ملات خسارت وارد کرد و بیشترین خسارت به‌سازه‌های آبخیزداری ناشی از سیل فروردین امسال مربوط به شهرستان آرادان است.

رییس اداره کنترل سیل و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: ۸۷ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال مجموع برآورد خسارت ناشی از سیل فروردین امسال به سازه‌های آبخیزداری، عرصه‌های منابع‌طبیعی و کشاورزی و بناهای در مسیر سیلاب است.

بیش از ۹۶ درصد استان سمنان در حوزه اصلی فلات مرکزی قراردارد و دارای مساحتی بیش از ۹ میلیون هکتار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.