علیرضا آشناگر روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: استان سمنان پهناور است و پوشش امنیتی این استان با بضاعت نیروی انتظامی کار دشواری است.

وی افزود: بیشترین نوع مبارزه با معضل مواد مخدر، مبارزه اطلاعاتی است هر چقدر اشراف اطلاعاتی بر انتقال و توزیع مواد مخدر و قاچاقچیان در استان بیشتر باشد، توفیق بیشتری در مبارزه حاصل می‌شود که در استان سمنان این توفیق حاصل شد.

آشناگر ادامه داد: بر اساس دستور العملی که ابلاغ شده و وضعیت کشور در دوره شیوع کرونا، معتادان با وجود بیماری و معضلاتی که برای جامعه دارند، عضوی از جامعه هستند و از حقوق انسانی یکسان بهره‌مند می‌شوند؛ همان خدمات بهداشتی که افراد سالم از آن بهره می‌برند، باید به معتادان حتی بیشتر ارائه شود، زیرا این افراد بیشتر در معرض خطر هستند.

وی بیان کرد: لازم است در درجه اول، غربالگری معتادان انجام شود و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، این افراد شناسایی و معاینه شوند.

استاندار سمنان تصریح کرد: پس از غربالگری لازم است معتادانی که بر اساس آزمایش کرونا دارند، خدمات درمانی مشابه افراد غیرمعتاد دریافت کنند.

وی افزود: در مرحله آخر، نیاز به یک اردوگاه برای نگهداری این افراد است و دولت موظف است به این افراد خدمات رایگان ارائه بدهد. در نشستی مقرر شد پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری امور زندان‌ها مراکز نگهداری معتادان متجاهر تعیین تکلیف شود.

استاندار سمنان اظهار کرد:  این افراد از نظر مالی ضعیف هستند و نیاز به مواد مخدر ممکن است این افراد را به سایر بزه ها  وادار کند.

آشناگرخاطر نشان کرد: حدود ۸۰ پاتوق معتادان در شهر سمنان و بیش از ۱۰۰ پاتوق در شاهرود وجود دارد که مطلوب است شهرها از معتادان متجاهر پاک‌سازی شود، فرمانداران این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی به لزوم برخی حمایت های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: برنامه ای برای حمایت از خانواده ها و بانوانی که سرپرستشان معتاد است در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: برخی افراد در محل کار مثل کارخانه‌جات یا مراکز دیگر ممکن است مواد مخدر مصرف کنند، این افراد هم شناسایی شوند.

آشناگر گفت: برای مبارزه با عرضه و کنترل کشت خشخاش فرمانداران به جهادکشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایری و دهیاری‌ها تکلیف کنند که نهایت همکاری را با نیروی انتظامی داشته باشند.

وی ادامه داد: با همکاری بهزیستی، علوم پزشکی و سازمان‌های مردم‌نهاد مربوطه، خدماتی مثل ارائه بسته های بهداشتی به این افراد انجام شود.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: زیرساخت های لازم به منظور استفاده از فناوری  در ارائه خدمات امنیتی انتظامی فعال و تقویت شود. زیرساخت ها در استان سمنان خوب است و از گروه های دانش بنیان در این موضوع استفاده شود.

از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۳ هزار و ۳۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در  استان سمنان کشف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.