به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر مطهری صبح دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های گردشگری گرمسار به میزبانی دفتر فرماندار این شهرستان ضمن بیان اینکه گردشگری به‌عنوان صنعتی نوپا در جهان، در ردیف یکی از سه منبع درآمدی اول به شمار می‌آید ولی در ایران به دلایل فراوان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، اظهار داشت: شرایط لازم برای توسعه فضای بوم گردی‌ها در این شهرستان فراهم شود.

وی بابیان اینکه گرمسار باوجود شرایط جغرافیایی و تاریخی مناسب و برخورداری از جاذبه‌های منحصربه‌فرد تاکنون تحول مطلوبی در صنعت گردشگری ایجاد کند، تصریح کرد: انتظار داریم در گرمسار با توجه ویژه مسئولان مرتبط استان و شهرستان، بتوانیم شرایط را برای جذب گردشگر و توسعه فضاهای بوم گردی فراهم کنیم.

رونق اقتصادی با تقویت جاذبه‌های گردشگری

منتخب مردم گرمسار و آرادان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه صنعت گردشگری نقش پررنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می‌کند و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای رونق اقتصادی بهره‌گیری کرد.

مطهری با اشاره به اینکه از زمان ورود یک گردشگر به منطقه برای تأمین غذا و اقامت، رفت‌وآمد، تفریح و گشت‌وگذار، خرید سوغاتی و کالا و دیدن جاذبه‌ها همواره منجر به ارزآوری برای کشور می‌شود و قطعاً تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی خواهد داشت.

وی رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و متولیان بخش گردشگری را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود دانست و گفت: گرمسار دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعددی است و ازاین‌رو گردشگری از اولویت‌های توسعه استان است.

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس با تأکید بر اینکه با همیاری و مشارکت صاحب‌نظران و خبرگان این حوزه برای تدوین برنامه‌های بسیار خوب و ایده‌آل برای حوزه گردشگری گرمسار ضروری است، اضافه کرد: قصر بهرام و جاده سنگفرش از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی گرمسار است که با تکمیل زیرساخت‌های موجود به‌ویژه راه دسترسی به این منطقه منجر به ایجاد انگیزه برای حضور همشهریان، هم‌وطنان و حتی توریست‌های کشورهای خارجی خواهد شد.

رفع مشکلات سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری در دستور کار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان نیز در این نشست با اشاره به شعار سال جدید اظهار داشت: پروژه‌های راه‌اندازی اقامتگاه‌های برمگردی تأثیر بسزایی در رونق اقتصاد استان به‌ویژه شهرستان‌ها دارد.

مهدی جمال بابیان اینکه ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی نقطه عطفی در صنعت رو به رشد گردشگری استان سمنان و شهرستان گرمسار محسوب می‌شود، افزود: رفع مشکلات سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.