به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به بحران کم‌آبی در استان اظهار داشت: تغییر الگوی کشت مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با این بحران است.

وی بابیان اینکه ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: این میزان معادل دو درصد از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان است.

افزایش عملکرد در واحد سطح

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از تدوین برنامه الگوی کشت کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در این برنامه ۲۴ محصول پایش شده کشاورزی در سال ۹۶ قرار گرفت و در دو سال گذشته نیز دو مور جدید در حوزه گندم به این الگو اضافه شد.

میرعماد با اشاره به اینکه از مجموع محصولات پایش شده ۱۱ محصول زراعی و ۱۱ محصول باغی است، تصریح کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح به‌گونه‌ای که از وسعت کشت محصولات پر آب‌بر در استان کاسته و محصولات کم آب‌بر با ارزش‌افزوده بیشتر افزایش یابد، در دستور کار است.

وی با تأکید بر ضرورت کشت محصولات مناسب با اقلیم در سمنان بیان کرد: ۶۱ هزار هکتار باغ، ۸۸ هزار هکتار زمین زراعی و بقیه اراضی در مرحله پایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان خاطرنشان کرد: مشکلی برای تأمین کود شیمیایی برای اراضی کشاورزی در استان وجود ندارد و در سال جاری میزان کود تأمین‌شده نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1428092
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.