نادر فخری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از ۳ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری نامگذاری  سال ها را بر مبنای مباحث اشتغال، تولید و اقتصاد انجام می دهند و امسال را نیز سال "جهش تولید" خواندند.

وی با اشاره به منویات رهبری که راه برون رفت از وضعیت فعلی کشور را توجه با اشتغال و تولید خواندند، افزود: براساس همین اولویت و همچنین مزایا و ظرفیت های این شهرستان بخشی از زمان و وقت مدیریت شهرستان  به مباحث تولید و اشتغال اختصاص داده شده است.

فخری از تشکیل کارگروه " جهش تولید" در فرمانداری خبر داد و تصریح کرد:در همین راستا روزهای چهارشنبه هرهفته به بررسی مشکلات صنایع، کارآفرینان و سرمایه گذاران اختصاص داده شده است.

 معاون استاندار سمنان ادامه داد: تمامی دستگاه های دولتی تاثیر گذار بر اساس رسالتشان کارگروه "جهش تولید" را با هدف تدوین برنامه هایی جهت رفع موانع تولید به صورت عام برای کل صنایع و بنگاه های اقتصادی و هم به صورت خاص برای تک تک بنگاه ها پیش بینی کرده اند.

فخری با بیان اینکه هر هفته بازدیدهای میدانی از صنایع، نشست ها و پیگیری مشکلات با هدف رفع موانع تولید انجام می شود، اظهار داشت: امروز هم در اولین بازدید هفتگی  چهارشنبه های برنامه ریزی شده از سه واحد تولیدی و خدماتی بسیارمهم شهرستان بازدید شد و مشکلات این واحد های تولیدی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این واحدهای تولیدی، خدماتی فرا استانی و فراملی در شهرستان ارائه می دهند، تصریح کرد: در چهارشنبه هفته آینده هم نشستی با صاحبان صنایع شهرستان، مدیران کل تامین اجتماعی، اقتصادی دارایی و امور مالیاتی با هدف بر طرف کردن موانع  تولید برگزار خواهد شد تا از تمامی ظرفیت های شهرستان واستان برای رونق تولید استفاده شود.

فخری با بیان اینکه در شهرستان شاهرود یک شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی وجود دارد، افزود: هفته آینده نشستی هم با هیات امنا و دستگاه هایی که مرتبط با مشکلات شهرک های صنعتی هستند،برگزار می شود تا ممشکلات نوایح و شهرک صنعتی شهرستان را نیز مرتفع گردد.

فرماندار شاهرود بهترین و مهمترین بخش درهرسازمان را منابع انسانی و مدیریتی خواند و تصریح کرد: دراین شهرستان این سرمایه ها به فراوانی یافت می شود و باید با بکارگیری آنها ظرفیت صنایع تولیدی را ارتقاء بخشید.

نادر فخری فرماندار شاهرود امروز از سه واحد صنایع تولیدی "توربو ژنراتور"،"طب پلاستیک" و "کابل مغان" واقع در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد و مشکلات و موانع تولید آنان را با حضور مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار داد.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.