به گزارش ایرنا، ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان از قول رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد که در سال ۹۸ تعداد سه هزار و ۷۰۰ مفاصا حساب برای موقوفات متصرفی و غیر متصرفی استان سمنان صادر شد.

محسن عرب اسماعیلی اظهار کرد: اداره تحقیق و حسابرسی، یکی از واحدهای نظارتی سازمان اوقاف و امور خیریه است که بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌های صادر شده، باید کلیه اسناد هزینه انجام شده از محل موقوفات و بقاع متبرکه توسط این واحد بررسی شود.

وی افزود: کلیه اسناد مالی موقوفات و امامزادگان پس از تایید اداره تحقیق و حسابرسی به‌عنوان هزینه قطعی پذیرفته می‌شود و چنانچه سندی پس از طی کردن مراحل بررسی در اداره تحقیق مردود اعلام شد، لازم است فرد یا افرادی که در انجام آن هزینه دخیل بوده‌اند، از دارایی شخصی خود معادل آن رقم را به‌حساب موقوفه یا بقعه واریز کنند.

اخذ سند مالکیت اراضی امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار نیز از اخذ سند مالکیت اراضی امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار خبر داد.

مصطفی ناظری اظهار کرد: با پیگیری واحد ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار، سند مالکیت اراضی امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار به مساحت بالغ‌ بر ۱۸ هکتار اخذ شده است.

وی افزود: اراضی امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار شامل ۴۱ رقبه دامداری، کشاورزی، و مسکونی است.

بیش از ۳ هزار بسته ارزاق بین نیازمندان استان سمنان توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد که به همت هیات‌ امنای بقاع متبرکه استان سمنان، بالغ‌ بر ۳ هزار بسته ارزاق بین نیازمندان استان سمنان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در حال حاضر امکان برگزاری مراسم و اجتماعات وجود ندارد.

وی افزود: هر سال و با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، بر اساس موقوفات موجود و در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش و همچنین مساعدت‌های خیران سفره‌های افطاری در بقاع متبرکه گسترانیده می‌شد.

دو وقف جدید دیگر در دامغان ثبت شد

با ثبت ۲ وقف جدید دیگر در دامغان، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴ وقف جدید در این شهرستان اتفاق افتاده است که رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان از آن خبر داد.

به گزارش ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، علی‌اصغر مقیمیان اظهار کرد: مردم مومن و ولایتمدار دامغان همواره در انجام کارهای خیر و خداپسندانه پیش‌قدم بوده‌اند و وجود موقوفات موجود از گذشته و اقدام در جهت ایجاد موقوفات جدید خود مبین این موضوع مهم است.

وی افزود: واقف خیراندیش محمدتقی ملکیان یک باب خانه مسکونی به مساحت ۱۹۵ متر را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان تصریح کرد: هرچند نمی‌توان ارزش و بهایی برای این اقدام خداپسندانه تعیین کنیم ولی ارزش تقریبی این موقوفه بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

۹وقف جدید از ابتدای سال ۹۹ در سمنان ایجاد شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز گفته است که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۹ وقف جدید شامل ۱۲ رقبه در سطح استان سمنان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این ۹ وقف شامل ۱۲ رقبه مسکونی، تجاری و آب است، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با ثبت ۴ مورد وقف جدید از ابتدای سال جاری رتبه اول استان در ایجاد وقف جدید را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: اداره اجرایی بسطام نیز دو مورد وقف جدید از ابتدای سال در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسانده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان میامی نیز دو مورد وقف جدید در سال ۹۹ انجام‌شده و به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی اظهار کرد: یک مورد وقف جدید در سمنان شامل سه واحد آپارتمان مسکونی نیز ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.