فرشید فلاح روز یکشنبه در نشست بررسی پیشنهادهای شورای سیاست گذاری جشنواره رضوی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از تصویب چهار رشته پیشنهادی هنرهای مفهومی در این جشنواره خبر داد.

وی رشته‌های داستان کودک و نوجوان، سرودهای تصویری رضوی و قصه‌گویی رضوی را به عنوان دیگر رشته‌های پیشنهادی اعلام و اضافه کرد: این موارد به منظور تصویب نهایی به بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ارائه می‌شود.

فلاح ادامه داد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) پس از بررسی، یکی از این پیشنهادها را به منظور اجرا در استان سمنان، مصوب و ابلاغ می‌کند.

این مقام مسوول هدف از برگزاری جشنواره های رضوی را انتقال ارزش ها و سیره رضوی با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر عنوان و بیان کرد: استان سمنان در سال‌های گذشته میزبان دو جشنواره داستان رضوی و نیز خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی بوده است.

وی برگزاری جشنواره‌های رضوی را یک رویداد جریان‌ساز در عرصه فرهنگ و هنر استان خواند و گفت: سمنان برای برگزاری این جشنواره‌ها از توان نیروی انسانی، شرایط علمی و دانشگاهی، و ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای مفهومی، تاکید کرد: هنرهای مفهومی به دلیل اهمیت و گستردگی، دارای ظرفیت برگزاری در سطح بین‌الملل است و نباید منحصر به مرزهای ایران شود.

انتخاب دبیر برگزاری جشنواره رضوی در استان سمنان و تشکیل کمیته علمی یا اتاق فکری در این استان از دیگر برنامه‌های نشست بررسی پیشنهادهای نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره مذکور بود.

جشنواره رضوی ۱۴ دوره در استان سمنان برگزار و ۱۰ عنوان کتاب از داستان‌های برتر این جشنواره تهیه و تدوین شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.