آیت الله سید محمد شاهچراغی روز یکشنبه در دیدار با سرپرست و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان، افزود:  مشکلات واحدهای کوچک‌تر آسان و سریع‌تر از واحدهای بزرگ حل می‌شود و احیای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط باید در اولویت اقدام‌های این سازمان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نتایج اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این خصوص هر چه سریع‌تر به مردم اطلاع‌رسانی شود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: معادن از نعمت‌های خدادادی است که باید به نحو احسن از آن‌ها استفاده کرد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سمنان، تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، احیا و افزایش معدن‌های کم‌آب‌بر برای رفع مشکل بیکاری به عنوان یک ضرورت در استان سمنان پیگیری شود.

وی به نقش کسبه در انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: یکی از وظایف مدیران استان سمنان جلب رضایت مردم باشد و جلوی تخلفات و گرانفروشی‌ها که مصداق یک نهی از منکر عملی است، گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با قدردانی از تلاش‌ها برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و نیز اقدامات در تولید محصولات بهداشتی در شیوع کرونا، افزود: مطالبات کارگران، اشتغال افرادی که بیکار شدند و تقویت صنایع کنونی، از نکات مهمی است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.

استفاده از تمام ظرفیت صنایع سمنان نیازمند تامین آب است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این دیدار  گفت: بیش از ۶۸ هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول به فعالیت هستند.

علی تشنه دل افزود: یک هزار و ۸۴۱ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد ریال در استان سمنان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: تأمین نشدن منابع آبی مورد نیاز واحدهای صنعتی باعث شده این واحدها نتوانند با تمام ظرفیت از توانمندی موجود بهره برداری کنند و فقدان آب مانع استقرار برخی صنایع از قبیل صنایع غذایی و فولاد در استان سمنان است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به قابلیت توسعه صنایع معدنی و فرآورده‎های معدنی، تصریح کرد: استان از ظرفیت‌های مطلوبی در بخش معدن برخوردار است و باید فرآوری در این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا زنجیره ارزی در این حوزه رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه سمنان رتبه اول کشوری را در وجود انواع مواد معدنی دارد، یادآور شد: ۶۰  درصد نمک،۴۰ درصد گچ، ۹۵ درصد زئولیت، ۹۵ درصد سلستین، ۴۰ درصد سولفات سدیم، ۲۰ درصد کرومیت و ۱۵ درصد زغالسنگ کشور در این استان تولید می‌شود.

تشنه دل اظهار داشت: واحدهای صنعتی استان سمنان در بحث مبارزه با کرونا همقدم با مدافعان سلامت در خط مقدم این مبارزه حضور داشت و ۱۶ واحد تولیدی با تغییر خط و یا افزایش ظرفیت، نسبت به تهیه اقلام بهداشتی ضروری از قبیل ماسک ، دستکش و مواد ضد عفونی کننده، اقدام کردند.

استان سمنان دارای رتبه اول کشور در تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم و رتبه سوم در تولید زغال سنگ و کرومیت است و یکی از سه استان برترکشور در تولید زغال سنگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.