حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام حوزه‌های علمیه از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۸ آغاز شده است و تا ۲۰ خرداد امسال ادامه دارد.

وی بیان کرد: ثبت نام افراد به صورت حضوری در مدارس علمیه و به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت پذیرش حوزه علمیه به نشانی https://paziresh.ismc.ir/ امکان پذیر است. 

رستمیان اضافه کرد: ظرفیت جذب امسال ۲۰۰ نفر است اما با توجه به اجرای طرح مصاحبه و تست‌های روان‌شناسی، ۲ برابر ظرفیت را در نظر می‌گیریم. 

وی اظهار داشت: پذیرش مقطع عمومی در پایان مقطع هشتم (متوسطه دوره اول) تا دیپلم انجام می‌شود که این ثبت نام در استان سمنان از پایه هشتم تا دوازدهم است. 

رستمیان ادامه داد: افرادی که با مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری علاقمند به ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند، می‌توانند به حوزه علمیه قم مراجعه کنند. 

وی از نحوه معیار سنجش در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: پس از ثبت نام، افراد در آزمون علمی شرکت می‌کنند و بعد از آن مصاحبه حضوری، علمی و اخلاقی در مدارس علمیه منتخب انجام می‌گیرد و پس از تست روانشناسی، افراد شناسایی و وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند. 

رستمیان تصریح کرد: پس از ورود افراد به حوزه علمیه، با برگزاری یک دوره به عنوان میثاق طلبگی، ماندگاری طلبه‌ها قطعی و سال تحصیلی آغاز می‌شود.

وی افزود: در استان سمنان، پذیرش در سطح سه یا کارشناسی ارشد در ۲ مقطع فقه و اصول انجام می‌شود که در کنار آن پذیرش در رشته تفسیر سطح سه نیز در موسسه بیان وحی دامغان دنبال می‌شود. 

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: درس خارج به صورت رسمی و مورد تایید حوزه علمیه قم، در مدرسه علمیه صادقیه سمنان، مدرسه مطلب خان دامغان و مدرسه علمیه ثقلین شاهرود به صورت رسمی دنبال می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.