به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا آشناگر ظهر سه شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی استانداران و اعضای ستادهای استانی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر کشور در استانداری سمنان، با بیان اینکه سمنان در کنار استان‌های قم و یزد جزو سه استان برتر کشور در ارزیابی برگزاری انتخابات و شاخص‌های فناوری اطلاعات قرار گرفته است، ابراز کرد: این امر نشان‌دهنده ظرفیت‌های خوب فناوری اطلاعات و البته مشارکت خوب مردم در این زمینه است.

وی با بیان اینکه شفافیت و سلامت از مهم‌ترین جنبه‌های برگزاری هر گونه انتخابات است، افزود: بهترین و مدرن‌ترین روش برای تحقق این اهداف، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.

استاندار سمنان گفت: افزایش دقت، سرعت و احراز هویت برخط رأی دهندگان و جلوگیری از اخذ رأی از افرادی که واجد شرایط رأی دادن نیستند و نیز پرهیز از اخذ رأی تکراری بمنظور کاهش تخلفات و حذف خطای انسانی از جمله مزایای انجام فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی محسوب می‌شود.

آشناگر تاکید کرد: بر خط بودن تمامی شعب اخذ رأی و استعلام شدگان در سطح استان، عدم اخذ آرای نامعتبر، ارسال صورتجلسه برخط از محل شعبه، عدم تغییر در صورتجلسه پس از ارسال از شعبه اخذ رأی و نیز میزان استعلام شده‌ها به تعرفه مصرفی از شاخص‌های ارزیابی وزارت کشور در این دوره از انتخابات بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.