مسعود سیادتی در گفتگو با خبرنگار مهر، به مناسبت روز شوراها و ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی شورای شهر سمنان طی سال جاری، بیان کرد: با هدف ارتقای فرهنگ و همچنین ایجاد جاذبه‌های گردشگری بیشتر برای شهر سمنان ایجاد چهار فضای فرهنگی ویژه و درخور، در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای این پروژه‌ها صورت گرفته است، افزود: استفاده از بودجه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری و شورای شهر سمنان، می‌تواند به ساخت این مجموعه‌های فرهنگی کمک شایانی کند.

تأمین زمین برای فرهنگسرا

رئیس شورای شهر سمنان گفت: با استفاده از اعتباراتی که ذکر شد، برای احداث سه فرهنگسرا در سمنان برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته است که عملیات اجرایی یکی از این مجتمع‌های فرهنگی در زمینی به وسعت یک هکتار آغازشده است.

سیادتی با بیان اینکه مدیریت شهری سمنان پنج هزار متر مربع زمین برای ایجاد فرهنگسراها خریداری کرده است، ابراز کرد: چهار هزار متر مربع باغ نیز به این زمین ضمیمه می‌شود تا بتوانیم شاهد ایجاد سه فرهنگسرای ویژه و درخورشان مردم فرهنگ‌دوست سمنان باشیم.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد موزه آب در محور حکیم‌الهی سمنان نیز خبر داد و گفت: مرمت آب‌انبار محله کدیور برای این منظور صورت گرفته است.

میزبانی رویدادهای فرهنگی

رئیس شورای شهر سمنان بیان کرد: یک خانه تاریخی در مجاور این آب‌انبار نیز برای فضای موزه آب سمنان بازسازی‌شده است.

سیادتی با بیان اینکه در طراحی موزه آب سمنان یک آبراهه مانند آبشار نیز دیده‌شده است، بیان کرد: این موزه در کنار جذب گردشگر، ایجاد فضای با طراوت و با نشاط می‌تواند مردم را نیز با سیر تکامل سیستم‌های آبرسانی و آبیاری در سمنان از گذشته تا کنون آشنا سازد.

وی با بیان اینکه این چهار مجموعه بزرگ می‌تواند در کنار فراهم کردن بستری برای استفاده فرهنگ دوستان سمنانی، در راستای میزبانی از همایش‌ها، مراسم فرهنگی، نمایشگاه‌ها و… نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.