علی آقا شاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تا کنون در ۱۰۰ هکتار از مجموع ۶۰۰ هکتار درگیر آفت ملخ شکم بادمجانی در اراضی باغی و زراعی شهرستان سمنان مبارزه با این آفت انجام شده است.

رییس جهاد کشاورزی سمنان ادامه داد: مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی در این شهرستان  به روش شیمیایی، محلول پاشی و سمپاشی انجام شد.

وی بیان کرد: آفت ملخ شکم بادمجانی بیشتر به اراضی کشاورزی روستای خیرآباد و بخش آهوان آسیب زده و اراضی کشاورزی در آستانه خسارت قرار دارد.

وی بیان کرد: کارشناسان جهادکشاورزی با همکاری کشاورزان تمام تلاش خود را  به کار بستند تا این آفت قبل از خسارت به اراضی کشاورزی ریشه کن شود.

شاهی یادآور شد: ملخ‌ها برای رسیدن به مرحله  بالغ شدن پنج مرحله دارند و اکنون ملخ‌های شکم بادمجانی که به مزارع کشاورزی شهرستان سمنان حمله کرده‌اند در مرحله ۲ و سه قرار دارند.

وی تصریح کرد: ۲ کانون مهم آفت ملخ شکم بادمجانی در نزدیکی اراضی کشاورزی شهرستان سمنان شناسایی و مبارزه انجام شده است و ملخ‌هایی که اکنون به مزرعه‌های یونجه و باغ‌ها حمله می‌کنند به صورت پراکنده هستند.

رییس جهاد کشاورزی سمنان خاطرنشان کرد: مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی تا مرحله ریشه‌کن شدن در این شهرستان ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌شود مبارزه با این آفت برای ریشه‌‎کن شدن در اراضی کشاورزی این شهرستان تا اردیبهشت به طول بینجامد.

 سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سمنان را باغ‌ها تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد باغ‌های این شهرستان در بخش آهوان است.

در استان سمنان ۴۵ هزار نفر بهره بردار بخش های مختلف کشاورزی هستند.

آهوان در شرق و خیرآباد در جنوب شهرستان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.