حبیب‌الله خجسته‌پور روز  یکشنبه در گفت و گو با ایرنا احیای واحدهای راکد را یکی از اولویت‌های مهم حوزه اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت ۶۶ واحد صنعتی و تولیدی با هدف افزایش تولید و اشتغال در استان سمنان ارتقا یافت.

وی با اشاره به بهره‌برداری طرح‌های سرمایه‌گذاری با هدف رونق تولید در استان سمنان بیان کرد:  ۴۹ طرح صنعتی و تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد افتتاح شد که گامی بلند برای توسعه و رونق اقتصادی این استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی طرح‌ها و حفظ تولید موجود، از جمله برنامه‌های استان در سال جهش تولید است.

وی با اشاره به رکود ناشی از شیوع کرونا تصریح کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف به خصوص در شرایط حاکم ناشی از شیوع کرونا، با جدیت دنبال می‌شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه احیای واحدهای صنعتی راکد راهبردی مهم برای تحقق شعار جهش تولید است، خاطرنشان کرد: توجه و حمایت از صنایع کوچک و متوسط و واحدهای صنفی در شرایط کنونی کشور به افزایش تولید و تثبیت اشتغال مولد کمک می‌کند.

وی افزود: ۹ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان به منظور تحقق شعار سال گذشته پرداخت شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: این میزان تسهیلات سال ۹۸ به متقاضیان ۲۰۸ واحد صنعتی و تولیدی با مشارکت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط بانک‌ها پرداخت شد.

استان سمنان با بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت، بیش از پنج هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.