مراد خادم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده عشایری در استان سمنان وجود دارد که سیل به ۲ هزار و ۸۲۰ کیلومتر از این مسیر خسارت وارد کرد و موجب تخریب راه‌ها شد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه مرمت و بازسازی جاده‌های تخریب شده از بیستم اردیبهشت آغاز می‌شود، افزود: عشایر استان نگران جاده‌های ییلاقی نباشند و جاده‌ها در زمان کوچ بازسازی می‌شود.

خادم خاطرنشان کرد: کوچ بهاره عشایر استان سمنان از مناطق قشلاقی به ییلاقی از پانزدهم اردیبهشت جاری شروع می‌شود.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود عشایر استان سمنان با شروع کوچ بهاره و عبور از مناطق میان وند پانزدهم خرداد به مناطق ییلاقی برسند و تا زمان رسیدن به مناطق ییلاقی راه‌های عشایری بازسازی می‌شود.

خادم درباره علت تاخیر در مرمت و بازسازی جاده‌های عشایری استان سمنان گفت: بارندگی در روزهای آینده ممکن است جاده‌های عشایری را دوباره تخریب کند و برای جلوگیری از تخریب احتمالی، مرمت دیرتر و در زمان کوچ انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: بازسازی و مرمت جاده‌های عشایری استان سمنان از طریق مناقصه به بخش خصوصی و پیمانکار واگذار می‌شود.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شود، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.