مهدی یحیایی روز چهارشنبه به رسانه اعلام کرد: رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان در طرح نظارتی نوروز ۹۹ از اول اسفند ۹۸ آغاز و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه داشت.

وی بیان کرد: هفت هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان در این طرح انجام گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ۵۵۴ پرونده تخلف از جمله گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و صدور نکردن صورتحساب به ارزش ۱۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۳۱۲ هزار ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی به بازرسی‌های انجام شده از کالاهای اساسی و اولویت دار، اضافه کرد: نان با ۹۰ پرونده در صدر تخلفات در پرونده‌های تشکیل شده قرار دارد.

یحیایی ابراز داشت: اقلام پروتئینی با ۷۷ پرونده، پوشاک و کیف و کفش با ۶۷ پرونده، میوه با ۴۱ پرونده و شیرینی‌جات با ۳۰ پرونده در رتبه‌های بعدی است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۲۸۸ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام شد، افزود: ۱۵۳ مورد از سوی ۱۰۴ ناظر افتخاری به این ستاد استانی اعلام شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: در طرح نظارتی نوروز ۹۹، ۲۴۸ مورد گشت مشترک بازرسی دستگاه‌های زیربط مانند تعزیرات حکومتی، اصناف، علوم پزشکی، استاندارد و فرمانداری از واحدهای صنفی استان انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.