به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستین صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مراتع سرخه بابیان اینکه کنترل پروانه چرای بهره‌برداران یکی از راه‌های حفظ مراتع است، ابراز داشت: مدیریت چرا در سطح ۲۴ هزار و ۴۸۷ هکتار مراتع بهاره شهرستان اجرا شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نزدیک بودن فصل کوچ بهاره عشایر می‌بایست برای حفظ ذخایر ژنتیکی اقدامات مؤثر صورت گیرد، افزود: برای ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی مدیریت چرا امری ضروری است که این مهم در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی سرخه بابیان اینکه مراتع میان‌بند سرخه هرساله میزبان حدود ۹ هزار و ۳۵۰ واحد دامی است، ابراز داشت: پروژه مدیریت چرا و کنترل دام باهدف حفظ، احیا و توسعه پوشش گیاهی در عرصه‌های طبیعی و سطح مراتع سرخه اجرایی انجام می‌شود.

راستین ضمن بیان اینکه در مدیریت چرا اکیپ‌های کنترل دام متشکل از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی این مراتع مستقر هستند، در ادامه تصریح کرد: این اکیپ‌ها علاوه بر کنترل پروانه چرای بهره‌برداران، از ورود زودهنگام دام به این مراتع جلوگیری خواهند کرد.

وی بابیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای پیشگیری و مقابله با هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی در آمادگی کامل هستند، افزود: اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به‌طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.