به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که آسمان شهرهای شاهرود، میامی و دامغان و همچنین مهدی‌شهر و شهمیرزاد در استان سمنان آسمانی ابری با احتمال بارش باران و رگبار پراکنده دارند همچنین شرایط جوی در دیگر نقاط استان شامل سمنان، گرمسار، آرادان و ایوان‌کی و … متعادل و مناسب است.

هم‌اکنون آسمان مرکز استان صاف و دمای هوا ۱۳ درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا در مرکز استان برای صبح دومین یکشنبه سال ۹۹ به ترتیب ۱۷ و ۹ درجه بالای صفر اعلام‌شده است، هواشناسی همچنین برای امروز و فردای سمنان آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق را پیش‌بینی کرده است.

شاهرود ابری شد

شاهرود برخلاف سمنان آسمانی کاملاً ابری دارد دمای هوا ۱۰ درجه بالای صفر است و هواشناسی برای این بزرگ‌ترین شهرستان استان سمنان طی امروز و فردا آسمانی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد و بارش باران خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز و فردا به ترتیب ۱۵ و هشت و ۱۷ و شش درجه بالای صفر گزارش‌شده است.

دامغان شرایط مشابهی با شاهرود دارد، آسمان دیار صددروازه نیز نیمه‌ابری است و احتمال بارش باران در این شهرستان وجود دارد، دمای هوا هم‌زمان با صبح یکشنبه ۱۱ درجه بالای صفر است و نم نسبی ۸۳ درصدی نشان از احتمال بارش باران می‌دهد. شب گذشته و بامداد یکشنبه در شمال شهرستان دامغان یک میلی‌متر باران باریده است. بیشینه و کمیته دمای هوای دامغان برای امروز ۱۵ و ۹ درجه بالای صفر گزارش می‌شود.

شباهت‌های دامغان و میامی

شباهت زیادی بین وضعیت جوی میامی و دامغان وجود دارد، در هر دو شهرستان دمای هوا ۱۱ درجه بالای صفر است، آسمان ابری و در ۲۴ ساعت گذشته یک میلی‌متر باران باریده است، نم نسبی ۸۳ درصد اعلام‌شده و احتمال بارش باران وجود دارد. بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان شرقی نشین نیز برای روز یکشنبه ۱۸ و هشت درجه بالای صفر است.

دمای هوا در گرمسار و ایوان کی نیز ۱۳ درجه بالای صفر و آسمان ابری است، پیش‌بینی هواشناسی برای این دو شهرستان همسایه آسمانی ابری و در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود، بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز ۱۸ و ۱۰ درجه بالای صفر و برای ایوان کی ۱۷ و ۹ درجه بالای صفر است.

وزش باد از فردا

درمجموع باید گفت پیش‌بینی هواشناسی برای استان سمنان آسمانی کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد و همچنین بارش رگبار و باران خواهد بود. از فردا به‌تدریج از میزان ابرها کاسته شده و آسمان صاف می‌شود. پدیده غالب هواشناسی برای فردای استان سمنان وزش باد نسبتاً شدید است.

سرعت وزش باد امروز یکشنبه در مرکز استان ۱۴ کیلومتر بر ساعت است که احتمال دارد وزش باد از فردا تشدید و در دیگر مناطق استان سمنان به خصوص دامغان نیز سرایت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.